Citizen-only Topic

12 likes

11 likes

Very nice​:+1::wink:

1 like

Om een lang verhaal kort te maken:

Washi rules big time!!! :muscle::sunglasses:

24 likes

Hoe lang heb je die chronomaster al?
Vind em echt schitterend!
Staat bovenaan m’n lijstje. Denk dan alleen wel aan de AQ4030-51A met lume. Maar vind deze eigenlijk net zo fraai.

Maandje of vijf of zo.

Ik vind de wijzers zonder lume veel strakker. De 4030 is wat groter en heeft de nog hardere coating. Keuzes…

1 like

En ik neem aan dat ie nog steeds bevalt?:smile:
Inderdaad lastig, want die van jou is volgens mij 37mm toch? Dat heeft dan eigenlijk ook weer mijn voorkeur.
Heb je deze via Chrono24 uit Frankrijk?
Moet sowieso nog even geduld hebben want ik heb redelijk recent een Explorer aangeschaft waar ik ook echt superblij mee ben☺️
Maar er gaat zeker een keer zo’n HAQ komen en dit trekt mij toch meer dan een Grand Seiko, hoewel die ook prachtig horloges hebben.

10 likes

Heel mooi model! Welk model is het? :grin:[quote=“dreski, post:4778, topic:61670, full:true”]

Hij blijft mooi maar helaas overcompleet met wat er aan komt.
[/quote]

5 likes

14 likes

15 likes

Nog eentje dan :slight_smile:

14 likes

Ik vind me voor 3x de prijs niet mooier dan deze:

13 likes

Van plaatjes inderdaad niet. Ik heb echter wel de Chronomasters kunnen vergelijken met Caliber 0100 en dat is wel een significant verschil in het echt.

Maar een eerlijke prijs-kwaliteit vergelijking zal het nooit worden natuurlijk :laughing:

1 like

17 likes

12 likes

Ze worden steeds mooier de Citizen van je. :+1:

1 like

Bedoel je qua kast, wijzerplaat?

Er moet natuurlijk een prijs betaald worden voor het meest nauwkeurige horloge ter wereld… In de praktijk maakt het niks uit natuurlijk of hij 1 of 5 seconden per jaar fout zit.

Bedoel je qua kast, wijzerplaat? Er moet natuurlijk een prijs betaald worden voor het meest nauwkeurige horloge ter wereld… In de praktijk maakt het niks uit natuurlijk of hij 1 of 5 seconden per jaar fout zit.

De wijzerplaat niet. Maar de rest van het horloge is compleet anders vormgegeven, veel en veel fijner qua design en tegelijkertijd hoekiger en robuuster (duratect alpha).

Een vergelijking op prijs vind ik alleen eerlijk als het twee (bijna) identieke horloges zijn. Want het is helemaal niet gek als iemand de normale Chronomaster gewoon mooier vindt.

En waar ligt de grens in de praktijk? 10 seconden per jaar? 1 minuut per jaar? Mij interesseert het overigens geen hol, maar het is wel een machtig mooi verhaal :slight_smile:

2 likes

Ik vind ze allebei heel mooi. De vergelijking was ook enkel op looks, niet op kwaliteit van bouw en zeker niet op uurwerk. De 4041 is gewoon fantastisch mooi voor het geld.

Ik maak 'm gewoon… als er GS op had gestaan was ie een stuk populairder. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes