Citizen Promaster - only

Zit er in die linker Twotone nou een blauwe insert of lijkt dat zo?

Ik ga voor de eerste 4 van de bovenste rij. Dat zijn naar mijn mening toch de mooiste van de reeks :ok_hand:

Ja, blauwe insert en blauwe wijzerplaat.

1 like

Oh, ook de wijzerplaat? Ik dacht dat die zwart was :sweat_smile: is dat origineel dan zo? (Aangezien die niet op je plaatje staat). Heeft wel wat :+1: ik ben alleen niet iemand die verzot is op goud of two tone. Meer solid staal, solid brons of titanium :grin:

Ja, het is een originele, de rechter ny0046 op het plaatje. Overigens betwijfel ik of de NY0040-33L en NY0046-02L (linksmidden en linksonder) bestaan. Die heb ik nog nooit gezien.

Het blauw van deze plaat is niet metallic net als bij de NY0040-17L

6 likes

Warempel! Je hebt gelijk! Kijken is toch lastiger dan ik dacht voor het drinken van een kop koffie :sweat_smile:

Ik ben nu toch wel benieuwd hoe die 33L er uit ziet ja :grin:

Die komen je steeds minder tegen en als ze worden aangeboden is dat voor bizarre prijzen. Blijven zoeken, eens komt ie voorbij. Was bij mij ook zo.

Die 33L ben ik ook nog nooit tegengekomen. Ook niet op een plaatje. Vwb de 02L, denk ik dat je de 11L bedoeld, want de 02L heb je zelf. Het zou best kunnen zijn dat de 11L gelijk is aan de 02L, alleen met een andere (kleur) band. In het overzicht zie je dat de uitvoering met een andere band gelijk een ander nummer krijgt.

(Rechtsonder is de quartz uitvoering)

Ik ben dus op nog op zoek naar de Citizen Marina Militaire en de grijze 33L :wink:

2 likes

Volgens het plaatje, ik vermoed dat het een fanplaatje is geen fabrikantplaatje, is de 02L een two tone, met blauwe plaat en zwarte insert. Die combinatie met zwarte insert heb ik nog nooit gezien, ik heb de 11L.

1 like

Aan Erika’s Originals strap.

1 like

Nee hoor, is een plaatje van Citizen Japan. Ik heb jaren geleden een mail gestuurd met de vraag welke uitvoeringen zijn uitgebracht en of de blauwe insert nog te verkrijgen is. Dit plaatje zat bij het antwoord dat ik kreeg en heb het zo op het forum geplaatst. Onder de 02L staat wel vermeld dat ie een blauwe inlay heeft, ondanks dat ie een zwarte lijkt te hebben op het plaatje.

1 like

image
Dat is toch blauwe insert en blauwe dial? :thinking:

Ik heb het gevoel dat ik iets mis :sweat_smile:

Edit:
Ninja’d by Lassale :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik heb te weinig koffie gedronken nog denk ik :joy:

1 like

Right there with ya’.:wink:

1 like

Hup! Show die promasters mensen! :ok_hand:

3 likes

Promaster Sky Titanium😉

3 likes

Mijn andere Promaster Sky😉

2 likes

Is de lume van deze trouwens gelijk aan die van mij? Ik kwam namelijk deze ook tegen op de Baai en daar werd een foto getoond alsof enkel de wijzers lume hebben…

De betreffende foto:

2 likes

De lume geldt voor de wijzers en uurmarkeerders.
Echt mooi en helder in het donker ondanks de lichte wijzerplaat​:+1::wink:

1 like

Dan zal dat op de Baai vast een slechte poging tot photoshop zijn geweest. :smile: Dat ding is overigens net verkocht voor zo’n 320,- Euro. Dan ben ik toch blij met mn zwarte op staal in een full set voor aardig wat minder :slight_smile:
Moet ook toegeven dat ik aangenaam verrast ben met de kwaliteit van deze dingen. Ik heb hem gekocht als probeersel uit angst dat hij te groot zou zijn. Maar hij zit nu al een paar dagen onafgebroken om de pols. Dus dit wordt een blijvertje denk ik. :grin: (Tenzij ik kan upgraden naar titanium!)

Ja idd.
Ik had ook hetzelfde idee bij dit horloge jaren terug. Eenmaal om de pols was ik overtuigd.
Heb er al een aantal gehad, weer verkocht toch maar weer opnieuw gekocht met andere wijzerplaat of titanium of leren/stalen band.

5 likes