Twee weken terug al een NA over mn jongste aanwinst geschreven. Daar schreef ik over de filosofie achter dit specifieke horloge. Dat is in dit geval “snow on asphalt & citylights by night”
Nu is mijn vraag aan jullie,
Hebben jullie een horloge waarin een specifiek Designfilosofie ziet terug komen?
Ieder horloge heeft z’n “Designfilosofie” mijn gedacht,de één al wat meer onderbouwd en origineel dan de andere.Ook spelen trend,tijdsgeest,het kleurenbad,samenwerkingen,sponsoring etc allemaal een rol.
Kies maar, ik heb er meer dan een paar… Van het allereerste polshorloge met in de kast geïntegreerde lugs wat ontworpen is voor een vliegenier, tot een horloge wat gemaakt is voor een potje Polo waarbij je het glas beschermd door het om te klappen… Zo heb ik ook nog Mount Iwate van boven gezien in de herfst, verschillende Art Deco manifestaties, een horloge wat gebaseerd is op een Renault tank uit de eerste wereldoorlog, een horloge wat specifiek gemaakt is voor Yama-Otoko of “gentleman mountaineers”, en tot slot mijn favoriete concept: