citizen

het is dan wel mijn cadeua, ik heb wat eisen neer gelegd.

saffier, waterdicht, chrono, liefste geen batterij, als het kan titanium etc
zie start post.
dus ja toen is ze gaan zoeken zijn we samen bij een juwelier geweest.
en dan merk je dat een honderdje of 3 toch redelijk normaal is voor een redelijke horloge van zeg seiko met saffier.

dus zijn we op internet gaan kijken en kwamen we tot de conclusie dat het al snel 100 euro scheelt. en kwamen we bij citizen uit en ebay en uit eindelijk bij citizenhorlogeshop.nl

al bij al ga ik denk ik ook voor de citizen…
maarja ik wil ook de vrouw tevreden houden, het leven zit vol grapjes :wink:

ik zal hem maar gaan bestellen voordat we weer een mooi horloge op ons pad krijgen tegen de 500 eurie en dan helemaal besluiteloos worden.

Ja, ik ben getrouwd. Vrouwen moeilijk? Hoe kom je erbij?! :smiley:
Zucht… :sunglasses:

Wacht maar tot je die Citizen in het echt ziet, dan krijg je spijt. Iedereen die ik een foto liet zien zei meteen dat hij te druk was. Totdat ik hem had gekocht en hem om mijn pols had. “In het echt is hij veel mooier en valt het wel mee hoe druk hij is”. Moraal? Ga even in de winkel kijken. :wink:

hoe ik daarbij kom… hahah uhm spreek uit ervaring :wink:

ik ga die jongen vanavond maar eens mailen,
citizen kende ik eerst niet het zal wel betrouwbaar zijn.

deze heeft eigenlijk alles,
saffier,
titanium,
chrono,
geen batterij maar eco,
waterdicht.

als extra zit er nog een radio control op,
maar mijn vraag is heeft iemand hier ervaring mee en waar werkt dat ongeveer ?
dus in spanje engeland turkije ???

Dit is ongeveer het bereik. Kan ook verder maar ligt aan de atmosfeer. De Citizen gaat om 3:00 s’nachts zoeken naar het radio signaal. Vind hij het niet dan nog een keer om 4:00. Je kan het zoeken ook handmatig starten. Houdt rekening met het feit dat deze Citizen maar op 1 zone werkt. Als je hem dus importeerd uit bv Japan, dan zal hij niet werken met de zendmast in Duitsland. Er zijn ook horloges die wel alle zones aankunnen.

In het Duitse Mainflingen (zo’n 25 km ten zuid-oosten van Frankfurt) staat een zender die aan een atoomklok is gekoppeld. De signalen (77,5 KHz, dacht ik) kun je ontvangen tot op zo’n 1200 km afstand.
Afwijking: 1 seconde per 1 miljoen jaar. Om de nauwkeurigheid hoef je 't dus niet te laten! :wink:

Pak de atlas eens uit de kast, samen met een passer. Zet de punt op Mainflingen en trek een cirkel die op de schaal van de kaart overeenkomt met 1200 km. Dan zie je meteen tot in welke landen je met dit horloge zorgeloos op vakantie kunt.

Ik begrijp trouwens dat je die Citizen via internet koopt. Wat wellicht aardig is, is dat je even bij een Citizen-dealer binnenloopt en vraagt of je het bewuste model eens mag zien. Dan weet je meteen of het ‘jouw horloge’ is of niet.

ik heb me de internet shop een redelijk goede deal kunnen sluiten,
in de winkel is deze as4050-51l zoon 650 euro
bij hem 519 euro (toch snel 141 euro verdient).

zoals ik helemaal in het begin van mijn post melde,
haha citzien hier in de buurt dealer of winkel nope,
dat wordt echt rijden naar de grote steden en dan zoeken.
wat me dat kost aan benzine, parkeergeld enz :)…

dus heb ik de deal:
25 euro risico geld.
als het niet bevalt en ik wil dan de zwarte kan dat wil ik hem uiteindelijk niet
kost dat me 25 euro. (dat risico neem ik wel…)
naar de stad rijden (met vrouw, is tevens verplicht shoppen… dat voorkom ik liever ;))

klopt meerdere masten dat is bijv de jy0020-64e maar dat mag niet van de vrouw.
die kan in jap,dui en america wereld tijd aan maar ik wist het ontvangst niet.

gezien het plaatje is alleen spanje er buiten… nou daar vind ik de tijd niet belangrijk als ik daar ben heb ik vakantie :slight_smile:

Er zijn niet zoveel Citizen’s dealers in Nederland meer, dat komt geloof ik doordat de service van de importeur niet zo goed is en er is moeillijk aan onderdelen te komen:(. Ik vind het het in ieder geval mooie en technische zeer hoogstaande horloges.

ok dat zal veel verklaren,
ik denk dat ik de gok ga nemen, 2 jaar garantie zit er op,
echter is het bedrijf geen kvk dus dat is een beetje moeilijk.
al zijn gegevens staan er wel maarja… morgen verhuizen naar aanpassen
en weg geld…

Je kunt hem ook bij www.watchesbuynet.nl bestellen is bij een juwelier te Haarlem heb ik ook gedaan met mijn Citizen E2100 alles prima verzorgd.

Ik heb hem ook bij www.watchesbuynet.nl bestelt, prima service! En als je vakantie houdt in Spanje dan is de afwijking waarschijnlijk minder dan 1 sec. voor de tijd dat je daar verblijft.

In Barcelona heb ik trouwens gewoon het signaal ontvangen.

ik heb gemaild naar die winkel of hun hem ook kunnen leveren en tegen welke prijs.

bedankt voor de tips en het advies.

gr

AiKoiN Schreef:

uhm ik weet niet of je een vrouw hebt :wink:
maar die kunnen heel moeilijk zijn hahah

hehehe idd en smaak hebben ze ook niet allemaal
"die oude doet het toch nog"

schmeink Schreef:

hehehe idd en smaak hebben ze ook niet allemaal
"die oude doet het toch nog"

Ga ik ook eens proberen als er kleding gekocht moet worden.

Maar ik ben eigenlijk een beetje verbaast over het Citizen dealerschep in NL.
Dat wist ik niet, en schatte Citizen en Seiko hetzelfde in, niet dus.

Zelf zo druk dat ik er niet aan toe kom om naar de juwelier te gaan, maar het gaat er nu toch echt van komen,… hoop ik

Ik ben benieuwd…:wink:

helaas kost die bij hem 650 euro met 10% korting -> 585 euro.
en bij citizenhorlogeshop.nl kost die 519 (toch 76 euro verschil) garantie voorwaarden hetzelfde. (hij moet toch opgestuurd worden :wink: )

dus vanavond maar eens even een belletje geven ?

Klopt die site heb ik gezien lijkt me ook wel betrouwbaar succes met de aankoop en dan foto’s…

uiteraard,

we gaan hem eens even bestellen… :slight_smile:

althans kuch einde van de maand…