Collectioneurs van horloges in de originele doos

Dat dus met name waarschijnlijk!

2 likes

Dat is juist timing resp. proces controle bij o.a. montage constructie van bijv. onderdelen voor kostenplaatje.

1 like

Dat maakt de collectie juist compleet en interessanter als collectioneur.
Heel fraai.
Die Hanhart is hier het ultieme voorbeeld van. In die periode werd dat bij veel manufacturen zo gedaan.

2 likes

Vooropgesteld; ik verzamel geen dozen. Geen enkele van mijn vintage horloges kwam met een doos en wat er bij de moderne modellen wordt geleverd is van dien aard dat het rechtstreeks naar zolder verhuisd.

Met één uitzondering. Dit doosje, kistje eigenlijk, is dan ook gebaseerd op de Glycine’s vroeger verpakt werden. Retro, net als de look van het horloge.

17 likes

Wat een schoonheid!

1 like

Zo die laatste Omega Chronograph wat een ding :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Zo ook bij de Minerva doosjes en stopwatches!

Maar eigenlijk vind ik de twee rode doosjes op de foto nog leuker! Zijn geen Minerva doosjes, het zijn waarschijnlijk service doosjes, want er staat op “Koninklijke Marine, Verificatie R,Z &L Instrumenten, Wassenaar” en op een vd doosjes is ook de naam van het schip geschreven.

Erg leuk, vind ik, om zo ook een stukje geschiedenis achter zo’n gebruiksvoorwerp mee te krijgen!

12 likes

Dat is zeker leuk om erbij te hebben

1 like

Samen met garantieboekje en originele Omega poetsdoek (jazeker !) erg compleet aangeschaft. Speedmaster professional Straight Writing met de volledige set bezels en een 1171 alsmede 1039 band. Heel erg blij mee

20 likes

Belofte maakt schuld, dus bij deze:




Het horloge ziet er voor de leeftijd nog verbazend goed uit. De radium brandvlekken zie je op de pols haast niet, je ziet ze beter op de foto. Wel is duidelijk, dat de kast vaak open is geweest, omdat daar wel een hoop beschadigingen op de onderkant zitten. Maar dat zie je gelukkig niet op de pols.

17 likes

33 likes

Toen een bescheiden doosje voor een nu zeldzame door collectioneurs begeerde Jaz :thinking:

18 likes

Fantastique :+1:

2 likes

26 likes

SAX029J

12 likes

Die bulova is een apart en fraai model horloge.

2 likes

Ik zie prachtig spul langskomen. Ik heb zelf uitsluitend modern “spul” met doos.

Ik heb echter wel iets uit de vorige eeuw. :wink: En absoluut waardeloos.

7 likes

Ja heel apart en daarom heel cool :sunglasses: mooi… daar valt over te discussiëren:)

8 likes

Prachtig! Wil ook graag een doos voor m’n DJ 16234… waar kan ik die vinden?