Nog een merken lijst per groep, bij Citizen hoort ook nog Accutron die had ik zelf gemist.

Leuk topic! De kans is redelijk aannemelijk dat ik nog een horloge aanschaf uit de Swatch Group. Ik ben alleen niet echt op zoek, maar om een lekker horloge erbij te nemen die ik zorgeloos kan dragen, zit ik zo nu en dan eens te kijken naar de Hamilton Khaki Field Expedition in 37mm. Vind hem wel lekker stoer en robuust ogen:
De twee andere merken uit de Swatch Group die al in bezit zijn, zijn Longines en Omega:
Het leuke is dat je niet alleen verschillende complicaties hebt, maar ook uit iedere prijsklasse een horloge.
![]()
Je topic titel suggereert dat het bij Cartier kan blijven. De tekst is vervolgens interpretabel, maar ik negeer dat, want naast Cartier en JLC zit er voor mij niks in de Richemont groep wat ik wil hebben.
Wat Seiko betreft zou ik inderdaad graag een Credor Goldfeather toevoegen. Seiko is daarmee de enige club waar ik drie merken van zou willen hebben.

Van Swatch heb ik een Longines maar zou ik alleen een Breguet Classique toe willen voegen. Van LVMH zou ik alleen een Daniel Roth ultra plat guilloche willen hebben, de rest is redelijk oninteressant, en ook de Citizen groep doet het in zijn geheel niet voor me.
Nee, overduidelijk lijkt me ;
Wel een mooie Credor !
Die Sowind groep is nog lastig want mij is niet duidelijk of JeanRichard nog bestaat, en die hadden best leuke horloges in een kastvorm die mij wel kan bekoren. De Seiko groep nemen we ook wat ruimer dus voilá, de JR met een Girard-Perregaux en de Ulysse Nardin FREAK ;
Eens wat anders dan de Laureato
En de Freak X , die iets minder geschift is
dan eerdere versies
Klopt, maar ze zijn nog steeds gewoon te koop.
Dat zal dan “exhibition only” zijn, bij gebrek aan kopers
.
Dan snap je volgens mij niet waar “exhibition only” voor bedoeld is, maar ach, je vindt het zelf erg geestig en da’s ook weer wat waard ![]()