Is heel goed mogelijk. Omega gebruikte witgoud veel bij de Constellation-lijn omdat dit hielp tegen verkleuring en oxidatie op lange termijn. De secondewijzer is vaak wel van staal, zal wel te iel zijn.
Precies wat ik dacht.
Dit exemplaar zoals heeeel veel die ik tegenkom op het net, heeft niet de twee t’s naast swiss made.
Denk je dat dat komt omdat er op grote schaal mee gerommeld werd of werden er andere wijzertjes en lumebolletjes vanuit fabrieksgarantie geplaatst of hoe zou ik dat kunnen zien?
Zelfs de “Omega enthousiast” laat hetzelfde exemplaar in een filmpje als zijnde origineel zien.
Geen idee. Je ziet van alles langkomen. Kijk maar goed naar de constellations hierboven.
Met lume, zonder lume. Met t zonder t. Met netjes ruimte tussen swiss en made voor de lumedot, of met de dot door de tekst heen. Het kan allemaal en ik denk eigenlijk allemaal redelijk origineel. Ze namen het niet zo nou denk ik.
Nee idd dat idee had ik ook.
Zonder lumen of de t’s hebben ze andere wijzers. Andere weer wel maar hebben geen witgouden fluted bezel. Enzovoort
Maak mij er verder niet druk om. Het is een prachtig exemplaar.
Er zijn wat betreft kast/uurwerk configuraties verschillende kast referenties.
168.017 date met stalen bezel
168.019 day/date met stalen bezel
168.027 date met (wit)gouden bezel
168.029 day/date met (wit)gouden bezel
Etc
Bij elke referentie zijn er diverse configuraties wijzerplaten. Belangrijk is dat de wijzers gelijk zijn qua configuratie. Dus geen lumen op de wijzerplaat = geen lumen in de wijzers. Zwarte accenten op de uurmarkeringen = zwart accent in de wijzers etc.
Dat had ik begrepen idd.
Het ziet er te goed uit. Het zal dan in de fabriek met het hebben van een garantie/service uiteindelijk naar een niet kloppend met deze stelling zijn ge-upgradet(?).
Je ziet de wijzerplaten met tritium vaak met de T aanduiding, maar ook regelmatig alleen swiss made. Je kan op zoek gaan naar allemaal wilde verklaringen, maar waarschijnlijk werd er af en toe gewoon een batch gemaakt met alleen swiss made op de wijzerplaat en toch met tritium.
Dat lijkt mij logischer. Ik heb net 7 zelfde op chrono24 gevonden. (Ja ik had even niets te doen)
Een prachtig zoemende Constellation. Helaas vind ik de band te dik voor mijn pols, dus krijgt het horloge bijna geen draagtijd meer ![]()
De band tapert wel erg mooi.
Zonde inderdaad, maar ik snap je met deze band wel.
Er past helaas ook niks anders op dat een beetje leuk staat.
Het horloge van @Tmbrszs met de band van @floris maakt toch echt wel een hele mooie connie imo.
De connie van @GoldRush blijft heel speciaal, dus blijft het de moeite waard om dit draadje te blijven volgen ![]()
Hartelijk dank mensen! Keep 'em coming!
Heel mooi! ![]()