Connie kom je buiten spelen? Toon hier uw Omega Constellations!

Ik weet dat de kroon (vaak) 10 kantig moet zijn.
Maar als de plaat ook niet correct is, houd het snel op. Kroon kun je nog eens laten vervangen.

Inderdaad, kroon niet origineel, plaat klopt ook niet. T Swiss T en geen tritium, oogt ook een beetje ‘flets’. Overslaan deze :confused:

Kijk waar die ster zit (die er ook al raar uitziet). Dit is een echte.

Op dit exemplaar zit hij ongeveer IN de tekst.

5 likes

Duidelijk!!! Dank je voor je toelichting. Zo leer je nog eens wat!!

1 like

Ster staat inderdaad veel te hoog. Ook geen foto’s van het uurwerk aanwezig. Jammer, want daar wordt ook ontzettend veel mee gerommeld. Persoonlijk koop ik nooit vintage horloges zonder het uurwerk gezien te hebben.

2 likes


Draag hem eigenlijk te weinig, misschien omdat het mijn kostbaarste horloge is en nog zo mooi ‘crisp’

11 likes

M’n C-shape is gelukkig weer terug. Begin december door “haast” het horloge laten vallen. Ieder uur verloor het tien minuten :tired_face:

Dit eerlijk gemeld bij John van Scorpione en ondanks eigen lompigheid is het toch onder garantie hersteld.

Trouwens, zijn de pie pan wijzerplaten alleen bij de day-date c-shape modellen? Of zijn er ook pie pan wijzerplaten voor de versie die ik heb?

Gr. Roel

10 likes

Ik mag hier ook meedoen vanaf vandaag! Het is even wennen aan de maat, maar die connies stralen echt kwaliteit uit en dat voel je aan de kroon ook :+1:

Ik ben nog op zoek naar een kwaliteitsvolle 19mm strap, iemand tips? Heb al hier en daar gezocht, maar 19mm blijft een vervelende maat :thinking:

14 likes

Van harte met deze mooie Connie. Kijk maar s bij Nomos of daar iets tussen zit. Zijn mooie kwaliteit banden en zowel lengte als breedtematen

1 like

Day-Date meets Gerald Genta

Nog steeds blij met mijn nieuwe oude Connie… Heeft het eerste deel van zijn leven in Zuid-Amerika doorgebracht en is sinds een paar jaar bij mij. Originele band heeft flink wat stretch maar draagt verbazend comfortabel. Ondertussen heeft deze 168.029 al wat TLC gehad bij de heren van W&V, en loopt het calibre 751 uurwerk verbazend ruim binnen COSC specs voor een horloge van ruim 50 jaar oud.

14 likes

Prachtig horloge :+1: ik zit er zelf ook aan te denken maar twijfel heel erg over de maat. Hij lijkt door de kastvorm wel wat groter te dragen. Mag ik vragen wat jou polsmaat is?

1 like

Het is inderdaad aan de kleinere kant, maar zeker niet storend op mijn 17cm pols. De kastvorm doet 'm groter dragen, de wijzerplaat is dan weer niet heel erg groot. Mijn Tangente in 35mm draagt groter, maar die heeft dan weer smalle lugs.

Hier een shot in de spiegel, misschien helpt dit?

Het is zeker goed draagbaar na even wennen, maar totaal niet te vergelijken met een modern horloge :blush:

6 likes

Het horloge is fantastisch en staat jou goed. Ik heb 21cm lompe polsen, een SKX is al klein… 35mm vintage op leer gaat hem voor mij niet worden :cry:

1 like

Dat komt inderdaad niet goed vrees ik :wink:

Je hebt meer de polsen voor een moderne Globemaster of een vintage Omega Chronostop 145.007 bv :blush:

Voorbeeldje:

5 likes

Fijne avond!

10 likes

Broertje / zusje.

9 likes

Een speciale “Connie”

9 likes

7 likes

Oej. Prachtig.


Vandaag weer ongedaan, blijft genieten.

3 likes