Connie kom je buiten spelen? Toon hier uw Omega Constellations!

11 likes

168.005, komt weldra terug uit service!

2 likes

:christmas_tree::christmas_tree::christmas_tree::christmas_tree::christmas_tree::christmas_tree:

15 likes

Hier heb je weer een “om” wijzerplaat in een stalen kast :slight_smile: deze heb ik er wel zelf ingezet, ik vindt het een waanzinnig combo. Fijne kerstdagen.

9 likes

Kerst vraagt om de Connie. Fijne dagen allemaal!

Edit: foto had beter gekund :sweat_smile:

10 likes

Fijne kerst!

20 likes

Erg bescheiden en toch stijlvol, classy👌🏼

1 like

Iemand ervaringen hier met de 80’s Manhattan Connies? De quartz modellen zijn iets couranter, maar er is een automaat versie met een 2892 uurwerk (Omega caliber 1111) die mij wel prikkelt. Helaas heel weinig over te vinden, dus geen idee of die uberhaupt wel ooit te koop komen…

Fascinerend ontwerp, het heeft even geduurd hier voor ik het goed kon appreciëren. De typische wijzers van de F300hz modellen uit de 70’s komen ook mooi tot hun recht :slight_smile:

8 likes

Ik kan ze ook waarderen alleen de wijzers vind ik minder. Bij de opvolgende generatie zijn deze een stuk mooier (dauphine wijzers).

1 like

Ik vind de moderne uitvoeringen soms ook wel gaaf hoor. Het is alleen dat je er nooit meer vanaf komt zonder er een derde op toe te leggen.

7 likes

Wat vinden we hiervan? Volgens mij zijn deze modellen redelijk schaars op het forum en niet erg geliefd maar wat mij betreft echte winnaars.

5 likes

Ik ben fan, voorkeur gaat wel uit naar zwarte wijzerplaat.

1 like

Ik ben fan. Zal wel komen omdat ik in het begin van de jaren 70 ben geboren en daarmee liefhebber ben van jaren 80 design waar ik mee ben opgegroeid. :grinning_face_with_smiling_eyes:
Ik heb dus al sinds 2002 een Constellation 95, type 1202.30 en ben daar erg blij mee. Herkenbaar model met geïntegreerde band met veel draagcomfort en (met regelmatig onderhoud) een behoorlijk accuraat uurwerk. afbeelding|375x500

2 likes

Deze dus.

8 likes

Zou ook mijn eerste keus zijn, zwart altijd een prachtige combi met goud.

1 like

Yep vooral het draagcomfort is een grote plus :+1:t3:

Ze had even een goede service beurt nodig, maar ze mag weer buitenspelen!

13 likes

Ik snap je punt. Ik kan beide versies wel waarderen :slight_smile:

Het leuke aan de 80’s Manhattan versie is dat de klauwen op 3 en 9 effectief dienen om het glas op zijn plaats te houden. Daar is’t functionele schoonheid, bij de laterale modellen is het puur decoratief.

Er zitten op zich wel leuke modellen tussen! Alleen aan de dikke kant en duur inderdaad. De charme van de eerste generaties zit er niet echt in imho :thinking:

Mooi stuk! 35,5mm diameter zie ik? Perfecte maat voor zo’n design!

1 like

Lekker clean ontwerp zonder lumen en die strakke wijzers :ok_hand:

16 likes

Goed punt, maakt het eerdere model toch ook weer origineler in designfunctionaliteit :ok_hand:t3:

1 like