Heel gaaf!
Nou, ik weet niet of het echt een ‘verhaal’ is, maar ik keek al langer met een schuin oog naar een volgouden c-case, dus die ging er waarschijnlijk toch wel een keer komen.
Daarnaast was ik altijd erg geïntrigeerd door deze afbeelding in ‘Omega: a journey through time’:
Ik heb natuurlijk al vijf c-cases ofzo gehad, maar die fumé dial was altijd nog een itch I had to scratch en die had ik nog niet eerder in het echt gezien.
Er zijn maar heel weinig exemplaren van te vinden online, maar hier een paar foto’s van andere voorbeelden. Er staat ook een stalen exemplaar met blauwe plaat te koop bij @Vintagemasters zag ik.
Ik was ook niet echt actief op zoek, maar stuitte toen opeens op deze 18k met groene plaat bij een handelaar in Belgie. Snel mijn huiswerk gedaan en alles bleek te kloppen, dus toen contact opgenomen voor wat betere foto’s en daarna vrij snel de knoop doorgehakt. Ik heb voor de volledigheid al een extract of the archives opgevraagd bij Omega.
Nu alleen nog even een gouden of plated gespje erbij zoeken.
Thanks! Die craquelé zie je eigenlijk alleen als je inzoomt op foto’s, maar schijnt ook een beetje bij dit type wijzerplaat te horen. Ik vind het wel charmant.
Ik vind het zéér charmant. En typisch voor deze platen dus correct.
De rode had ik inderdaad al eens zien passeren op die catalogusfoto, de groene niet. Heel leuk die zeldzame stukken! Topper
Omega goudkleurige gespjes zijn gemakkelijk te vinden, een volgouden wordt al wat moeilijker / duurder. Ik heb zelf een plated gesp in geel goud online besteld met nr 94511601 voor mijn pie pan. Dat was al kostelijk genoeg imho, maar het maakt het wel af .
Thanks! Ja, ik denk dat ik vooralsnog ook maar voor een plated gespje ga.
Mag ik eigenlijk met deze connie meedoen? Ik heb ze hier denk ik nog niet voorbij zien komen, maar ik ben er echt ontzéttend blij mee na een zoektocht van een goede 6 maanden. Het is op dit moment verreweg m’n favo horloge
Zeker! Ik begin die Manhattan modellen serieus tof te vinden.
De ex van @septentrio is hier vandaag gearriveerd. Het heeft een tijdje geduurd voordat ik de schoonheid vd 168.005 echt kon waarderen. Maar dit is toch wel echt een van dé vintage dressers:
Zijn al een paar op het forum, hier nog een 70s Japanse Constellation Fris geserviced 1011 uurwerk loopt als een trein. Heerlijke uurwerken
Prachtige Connies
Beter wordt het niet!
Wauw! Die ziet er praktisch ongedragen uit. Of heel mooi hersteld.
Ik ben de gelukkige eigenaar geworden van de Constellation Pie pan, die @Lieuwedv hier op 4 mei liet zien (post 1376).
Een prachtig scherp exemplaar met een smetteloze wijzerplaat, uit begin jaren '70 voor de Japanse markt heb ik begrepen. De volgorde van de gegevens op de wijzerplaat is iets anders dan op de eerdere Europese exemplaren.
Dit is een van de horloges waar ik al meer dan 40 jaar naar heb lopen kijken (ja, ik ben een oud mannetje ) en nu eindelijk de knoop voor heb doorgehakt.
Congrats
Wat een schoonheid!
Dank je Anthony! Vandaar ook wat extra foto’s.
Echt een topper! Kom maar op met die foto’s