Het scheelt dus zelfs minder dan een jaar, maar ach, we hebben het over horloges van meer dan 50 jaar oud…
Ja, dat heb ik ook gelezen…en dat de 168.005 in de 70’er jaren niet meer gemaakt werd…Hoe dat precies zit weet ik ook niet…
Die van @Lerobert51 is een 168.0065 met 1011 uurwerk. Ook wel “The last Piepan” genoemd. In de jaren '70 gemaakt voor de Japanse markt.
Dank voor de aanvulling Lieuwe! Ik zag vanmorgen dat hij slechts ongeveer 2 seconden per etmaal achterloopt, mooie score nietwaar?
Dat is het mooie van de 10xx uurwerken met hoog tikgetal. Die lopen over het algemeen een stuk strakker dan de oudere uurwerken
Bij Metropolis staan er nog twee 168.005’s uit 1972
Die had ik ook gezien. Ze staan er al een tijdje, en dat verbaast me niet echt gezien de prijzen.
Maar in ieder geval werd de 168.005 nog tot 1972 gemaakt. Ik heb er echter nooit eentje uit ‘70 of ‘71 gezien…
Dat is controversieel to say the least
Ik ben inderdaad wel benieuwd wat jouw gedachten daarover zijn…
Misschien zijn ze langer in Japan verkocht en daaropvolgend de 168.0065, maar 1972 is wel heel laat voor een 56x powered 6 digit referentie.
Hoewel inderdaad buiten de reguliere productiejaren gemaakt, zijn er wel meer correcte exemplaren bekend met een 34.xxx.xxx-serienummer.
Dat was twee jaar geleden niet alleen mijn eigen conclusie, ook (bij navraag) die van @septentrio.
Ik kom er ook best veel tegen als ik ernaar zoek. Blijf het toch opvallend vinden dat de consensus lijkt te zijn dat 1969 het laatste productiejaar is, zo kreeg ik dit antwoord van omega-enthusiast, die er behoorlijk veel heeft gezien…:
“From what I know, 168.005 dates to around 1969 before it got replaced by another reference with a 1000 series caliber“
Ondertussen ben ik nog altijd superblij met de mijne.
Klopt het dat er van de Pie Pans vooral modellen met datumvenster zijn verschenen? Ik zoek idealiter een model zonder datum om als dresswatch te dragen, maar kom zelden mooie exemplaren tegen.
De modellen zonder datum zie je iets minder vaak, maar ze zijn er wel degelijk. Zoek bijvoorbeeld naar referentie 167.005 (of de eerdere variant 14900).
Golddammer vintage watches the c shape era of de pie pan era kun je alle calibers, wijzerplaten kronen en ref no. en bouwjaren terugvinden.
Zeer gemakkelijk. Nog een plaatje van de mijne.
En natuurlijk ook een gelukkig en gezond Nieuwjaar toegewenst!!1:watch:

Oh tof, komt hij daar ook vandaan?
Vind hun social media zo gaaf altijd!
Nee, niet daar gekocht maar op hun site is heel veel informatie.
Ah ja, cool te weten, bedankt voor de tip!
En natuurlijk, gafe Connie!