Corvair horloge open

Hallo, ik heb een gouden Corvair horloge (1975/1977) van mijn vader, nu wil ik de binnenkant bekijken en ik heb er ook alle tools voor maar er is nergens een opening of schroefdraad of zelfs maar naad te bekenen.
Iemand een tip ? Bedankt !

Mogelijk een klikdeksel dan.

Weet je zeker wat je doet? Want je zult de eerste en zeker ook de laatste niet zijn die een paar mooie krassen in een dierbaar horloge maakt.

Daarom dat ik het vraag, ik heb dit net gekregen van mijn moeder en er zijn al krassen op omdat ze het niet openkregen, (wou er nog een foto bijplaatsen maar dat gaat blijkbaar niet )

Ah, helder.
Als hij niet meer goed loopt, dan zou ik er echt even een professional naar laten kijken, want je gaat als leek echt niet kunnen zien wat er mis is of het probleem kunnen verhelpen. Zeker met een familiestuk.

Ga ik doen, bedankt

1 like

Er zijn ook horloges zonder achterdeksel, het uurwerk moet bij zulke horloges via de voorkant verwijderd worden. Het glaasje moet er dan met een glastang afgehaald worden waarna het uurwerk verwijderd kan worden.
Dat zou ook bij dit horloge het geval kunnen zijn. Verder ben ik het eens met de bovenstaande adviezen, als je geen ervaring hebt met het repareren van horloges zou ik niet gaan proberen op een erfstuk van je vader.

Hier een lijst met op het forum bekende horlogemakers, wellicht zit er een bij die bij je in de buurt zit: