Ter gelegenheid van het aanstaande huwelijk van mijn dochter lijkt het me leuk om twee bij elkaar passende horloges te maken. Ik zie echter niet kasten van gelijke vorm, maar met verschillende kast diameters. Weet iemand of dat bestaat en waar ik dan moet kijken?
Ook zou ik graag op de wijzerplaat een eigen tekst willen plaatsen op de plek waar veelal een logo staat. Liefst verdikte goudkleurige metalen letters. Weet iemand of je dit soort transfer-letters voor dit doel kunt bestellen of laten maken?
Tissot heeft wel wat modellen in verschillende maten. Bijvoorbeeld de PRX. Rolex heeft zelfs de Datejust in 36 en 41, mocht je budget het toelaten. Het is echt afhankelijk van wat je zoekt qua looks en wat je budget is.
Heb toevallig ook weet van een koppel dat destijds ter gelegenheid van hun huwlijk voor een setje reverso’s gegaan is De graveringen kunnen aan de achterkant (in geval van mono-face).
Hoihoi! Ik heb een keer een 36mm OP homage gemaakt voor mijn vriendin, die natuurlijk ook in 40mm kan. Nh35 en een gegraveerde zichtbodem. Mocht je dat leuk vinden, dan kun je me berichten. Voor zo’n gelegenheid help ik graag.
Ha ha, iets te weinig informatie van mijn kant. Ik mag graag zelf horloges samenstellen en monteren. Mijn voorkeur heeft dan ook een gelijkgevormde skx007 kast in een kleine en grote maat (36mm vs. 40mm.
Is wellicht een goed alternatief voor een eigen tekst op de wijzerplaat. Wellicht ook leuk om een tekst graveren op de rotor i.c.m. een zichtbodem.
Op internet ben ik al aan het zoeken naar een leuke op elkaar afgestemde set dial, bezel inzet en charterring in een passend thema.
@Argiloj
En anders een setje Datejust’s ( 41 & 36, of 36 & 31/28) of de Cartier Pasha’s of Santos’s
Ik betrap mijzelf ook op veels te dure horloges, iets betaalbaarder zijn de verschillende collecties van Longines voor hem & haar die ook perfect zijn voor dit soort gelegenheden…
Haha, overkomt mij ook wel eens, lees je even snel de eerste post, denk je dat je de clou te pakken hebt, snel reageren en weer door. Blijkt je er toch naast te zitten