Cronos Only

:melting_face:

Ik vind de Oktopus Kraken trouwens veel beter gelukt. Ook de naam: Oktopus Kraken bekt gewoon veel lekkerder.

1 like

De octopus explorer 36mm is sowieso beter dan de cronos 36mm. Gezien de octopus geen 39mm variant heeft, kun je deze cronos 39mm niet gaan vergelijken. Maar de cronos 39mm oogt proportioneel zoveel beter dan de cronos 36mm.

Al met al, de octopus 36mm wint.

En het prijsverschil? Ik vind de Cronos echt heel nep ogen.

ja prijsverschil is wel onrealistisch. Cronos oogt nep? wat bedoel je daar precies mee? enige wat ik jammer vind, waar veel homage ‘‘merken’’ niet in slagen, is dat de indexering lume creme kleurig is, en de wijzers wit. zie je vaker. dat heeft de Octopus dan weer heel netjes gedaan. beide zelfde lume kleur. maar verder vind ik de cronos niet perse ‘‘nep’’ ogen?

Cronos in brons, een 62MAS model. Ik vind iets niet nep, als zij komen met een bestaand model in een andere samenstelling, ander metaal, andere kleuren. Dat doen eigenlijk heel veel fabrikanten, zowel in de horlogewereld als bijvoorbeeld ook in de autoindustrie.

Waarom dan refereren aan de

:thinking:

1 like

Omdat dat het model is, mijn waarde horlogevriend. :smile:

Volgens mij heet hij zo bij Seiko.

Dat ik de Oktopus Kraken veel beter nagemaakt vind.

1 like

Tja gelukkig hebben we genoeg keus :slight_smile:

Of iemand heeft hem ooit zo genoemd, dat is veel gangbaarder bij Seiko’s. Persoonlijk ken ik de naamgever van een heel aantal Seiko’s. P.S. Deze Cronos (van Lugyou) heeft een SII NH35A aan boord. :wink:

Moest er ook eens een proberen en het valt niet tegen.

Afwerking is perfect.

7 likes

Kwaliteit prijs verhouding is on point!

2 likes

Een van mijn allerbeste aankopen :ok_hand:t4:

3 likes

Eens, toevallig vandaag ook weer eens om.
Is een blijvertje in de collectie.
Het mooiste op de stalen band👌

1 like