Crowdfunding - The Bradley (voel hoe laat het is)

maardein Schreef:

Toch grappig dat deze dik zijn doel voorbij
schiet, en een vergelijkbare poging, die ik
persoonlijk eigenlijk mooier vind, het twee jaar
geleden bij lange na niet haalde.

Dat design heb ik geen mening over, maar een braille horloge heeft natuurlijk een relatief kleine doelgroep, vergeleken met deze Bradley, die zich niet op een enkele doelgroep richt (EONE, designed for everyone).

Collector Schreef:

Ik denk dat de kracht van dit model os dat het ook
voor niet blinden een heel stoer klokje is. Ik
schrijf momenteel mijn thesis over crowdfunding en
er zijn veel factoren van invloed op het succes
van een project!

Ik denk dat het ook voor ā€œblindenā€ een stoere klok is. Blijkbaar betekent blind zijn, niet noodzakelijkerwijze ongevoelig voor mode en design.

lencoth Schreef:

Collector Schreef:

Ik denk dat de kracht van dit model os dat het
ook
voor niet blinden een heel stoer klokje is. Ik
schrijf momenteel mijn thesis over crowdfunding
en
er zijn veel factoren van invloed op het succes
van een project!

Ik denk dat het ook voor ā€œblindenā€ een stoere klok
is. Blijkbaar betekent blind zijn, niet
noodzakelijkerwijze ongevoelig voor mode en
design.

ik vind die andere ook wel n stoere klok.
ik denk dat t meer is wat collector en lencoth claimen. ik heb namelijk precies hetzelfde. het is n apart klokje, waarvoor ik niet apart braille voor hoeft te leren.
alleen had ik liever dat de bal bovenop de uren zou weergeven. dan is t meer n einzeiger idee. met het huidige model heeft t weinig zin voor me om alleen naar de wijzerplaat te kijken. de minuten te weten zonder t uur is voor mij weinig nuttig.

misschien n grappige vergelijking, maar ik vind de bradley meer n analoog klokje voor blinden en de haptica meer n digitaal horloge voor blinden. nu nog n ana-digi :+

Die Haptica is ook erg geinig, maar die video is erg monotoon, die vent kan niet erg goed presenteren.

Denk dat ze het bij The Bradley slimmer hebben aangepakt om de vreugde en blijdschap te benadrukken, ipv de triestheid bij Haptica.

Niet alleen voor blinden en slechtzienden. Ik vind het design ook erg mooi!!

Mauzer Schreef:

Die Haptica is ook erg geinig, maar die video is
erg monotoon, die vent kan niet erg goed
presenteren.

Denk dat ze het bij The Bradley slimmer hebben
aangepakt om de vreugde en blijdschap te
benadrukken, ipv de triestheid bij Haptica.

+1 pr & marketing moeten zeker niet onderschat worden.

Eergisteren ofzo een mailtje gekregen voor een upgrade naar full-titanium… beter!

marnix.moed Schreef:

Eergisteren ofzo een mailtje gekregen voor een
upgrade naar full-titanium… beter!

Ben ook overgestapt naar de full-titanium editie. Niet allergisch of zo, maar vond het toch de extra USD 7 waard. Overigens is de totale pledge-amount van meer dan USD 500.000 inderdrukwekkend (tu)

lencoth Schreef:

marnix.moed Schreef:

Eergisteren ofzo een mailtje gekregen voor een
upgrade naar full-titanium… beter!

Ben ook overgestapt naar de full-titanium editie.
Niet allergisch of zo, maar vond het toch de extra
USD 7 waard. Overigens is de totale pledge-amount
van meer dan USD 500.000 inderdrukwekkend (tu)

Precies, even vergeten te vermelden. En doel was iets van $40.000.

wat een GAAF horloge!.. ik ben altijd wel te porren voor afwijkende dingen als ze dan ook nog eens functioneel zijn…

Dit is gewoonweg een ontwerp waarvan ik zeg:ā€œVerdikkeme, waarom ben ik daar niet op gekomen?ā€ā€¦

financieĆ«n zijn helaas problematisch hier… anders zou ik er meteen eentje bestellen… 'k vind em gewoon GAAF!..

Arie Kabaalstra Schreef:

wat een GAAF horloge!.. ik ben altijd wel te
porren voor afwijkende dingen als ze dan ook nog
eens functioneel zijn…

Dit is gewoonweg een ontwerp waarvan ik
zeg:ā€œVerdikkeme, waarom ben ik daar niet op
gekomen?ā€ā€¦

financieĆ«n zijn helaas problematisch hier… anders
zou ik er meteen eentje bestellen… 'k vind em
gewoon GAAF!..

precies. ik ben niet gauw te porren voor quartz. maar dit is zo iets aparts en n mooi initiatief dat ik ben ingestapt. maar met zulke hoeveelheden komen er vast wel wat occasions beschikbaar.

Bijzonder genoeg om eentje te willen hebben.
Vind het design en het idee heel apart.
I’m in: heb er eentje besteld.
Ben benieuwd hoe 'ie in het echt zal zijn.
Afwachten nu…/

Op de valreep ook nog maar een Ti versie besteld :wink:

G E N I A A L!

En 100 euro voor zo’n klokkie vind ik ook niet duur. Toch ben ik aan het sparen voor wat anders, en is elke 100 euro er 1. Wie weet in de toekomst…

Bedankt voor de tip! Ik ben inmiddels ook een backer voor de full Ti-versie.

Zeer slim concept, bovenal vindt ik de klok gewoon erg mooi door zijn eenvoud. Plus eindelijk eens geen discussie over wel of geen saffierglas.

Zag op Kicktraq dat ze nog een 100.000 meer verwachten in de laatste paar dagen. Super, nu nog wachten tot eind december…

Yeah! Mailtje binnen dat het definitief doorgaat. Wat wil je als je zo een 15x keer over je streefdoel bent gegaan :stuck_out_tongue:

Boeh! Ben met m’n upgrade naar full-titanium nu wel naar de 3e batch gekicked. Maar och, is maar iets latere levering in december. Hopelijk komt ie nog wel voor het eind van het jaar binnen.

In die decemberbatch zit ik ook. Leuk voor bij de kerstboom.
Benieuwd wel wat er nog aan belasting en kosten overheen komt.
We hebben wel fotoos gezien maar geen echte, dus eigenlijk hebben we deze blind gekocht B)-

marnix.moed Schreef:

Boeh! Ben met m’n upgrade naar full-titanium nu
wel naar de 3e batch gekicked.

Geen medelijden, dat heb je jezelf aangedaan :wink:

Heb ook de bevestiging binnen van m’n 2 bestelde ā€œtitanenā€. Nu maar hopen dat mijn echtgenote hem ook echt leuk vindt…

lencoth Schreef:

marnix.moed Schreef:

Boeh! Ben met m’n upgrade naar full-titanium nu
wel naar de 3e batch gekicked.

Geen medelijden, dat heb je jezelf aangedaan :wink:

Heb ook de bevestiging binnen van m’n 2 bestelde
"titanen". Nu maar hopen dat mijn echtgenote hem
ook echt leuk vindt…

kan haast niet anders. en al helemaal als je het verhaal erbij vertelt.

blijf erbij dat ik liever had dat t balletje bovenop de uren aangaf, net als bij n einzeiger. als t ergens tussen 10:00 en 2:00 zit moet je misschien n beetje raar je pols zo ver draaien totdat je t balletje kunt zien. maar tja, t horloge is ook niet primair bedoel voor mensen met zicht… misschien toch ook maar de tijd aflezen op de bradley zoals t bedoeld is?

Ik vind het een erg goed concept. Door de minuten op de bovenkant te plaatsen is nauwkeuriger te voelen hoe laat het precies is dan wanneer ze aan de zijkant zitten.