Je bent me eigenlijk net voor met dit topic.
Hier ook een NA, vers van de pers: GS2000. Ik heb ook een standaard G10 uit 2006 en een Sapphire maar de combi plexi met datum is onovertroffen.
Voor mij voldoet de reïssue 1983 T prima .
De voorloper daarvan uit 1980 is helemaal zeldzaam.
Ook die wordt, in beperkte oplage, door CWC opnieuw uitgebracht. Wel erg leuk.
Hier staat nog een vrij uitgebreid relaas van een liefhebber die er een eigen CWC site van heeft gebouwd
Supergaaf!!
Een welgemeend excuus!
Ze zijn echt super gaaf de CWC’s ook deze (proficiat!) maar de exclusiviteit begrijp ik nog niet echt…
Haha, ere wie ere toekomt.
Wat is er met de exclusiviteit, het merk of het type?
Ik doelde op de imho hoge aanschaf bedragen maar ook de bedragen op de 2e hands markt…
Op zich zijn de uurwerkjes niet heel spannend of exclusief hoor.
Het is meer dat CWC een geschiedenis heeft als leverancier van horloges aan de Britse strijdkrachten. Die originele /|\ broad arrow gesigneerde horloges zijn redelijk populair onder verzamelaars en ook actief dienende militairen.
Het leuke is dat CWC regelmatig reïssues op de markt brengt. En dat zijn heel leuke modellen IMHO
CWC is overgenomen door Silvermans, een gerenommeerde dumphandelaar in Londen.
En in samenwerking met Silvermans hebben ze een leuk (maar prijzig) horloge op de markt gebracht zie ik net.
Er zit een fraai Elabore Swiss Sellita SW216-1 uurwerkje in.
De kast is gemaakt van originele koperen sluitingen van webbing, koppels en aanverwante artikelen uit WO2.
Al met al een leuk maar zoals gezegd prijzig horloge. Maar goed alles heeft z’n prijs.
O ja, mocht je interesse hebben en je bent toevallig militair, dan geeft CWC 10% korting (wel even vooraf melden, dan wordt dat keurig geregeld).
Hier de link:
Het aantal originele 2ehands exemplaren op de markt en in totaal is gelimiteerd en dus relatief schaars.
Daarnaast bedient CWC een niche-markt van specifieke field- en duikhorloges. Na het vrijwel opdrogen van overheids opdrachten is hun markt nu beperkt tot civiele verkoop.
Verder een soort Rolex-gedrag door eigenaar Silverman’s: beperk de beschikbaarheid van nieuwe horloges en drijf de prijzen op.
Overigens zag ik laatst een.merken-overzicht waarin CWC boven de instap-categorie met o.a. Tissot en Hamilton in de connoisseurs werd geplaatst.
Jep. Klopt helemaal.
Voor zover ik weet hebben ze nog wel een contract voor “special units” maar dat zullen zeker kleinere aantallen zijn
Klopt.
Op aanvraag doen ze een “ individuele special” of een batch voor een gelegenheid van een militaire eenheid. Heb er al een aantal gezien.
Dat zal dan de SBS zijn met die PVD-duiker. Wat ik me afvraag is of die dan geleverd worden middels een contract met Silvermans. Of dat ze gewoon uit voorraad worden geleverd.
Ik heb er 1 sinds 1987 bestaat er een contract met de MOD voor het leveren van deze horloges.
voor zover ik weet worden er verschillende batches gemaakt, soms voor de MOD en andere voor de consumenten. Er zit ook geen verschil tussen beide, wat je bv wel hebt met de tudor Pelagos fxd. Aan het serienummer is dan ongetwijfeld te zien aan wie het horloge is uitgeleverd. De sbs is nu al wel een tijdje op voorraad maar daarvoor ook een tijdje niet leverbaar doordat ze batches maken met horloges.
Leverde Mellor niet al sinds 1972 met zijn eigen contracten aan MoD? Na zijn vertrek bij Hamilton…
Jep, maar de SBS diver sinds 1987, dat specifieke horloge
Super
Sinds recent een G10 uit ‘82 in mijn bezit. Was niet echt actief hiernaar op zoek maar dit model leek mij altijd wel mooi om te bemachtigen uit mijn geboortejaar.
Toen er dus eentje hier in het blauw kwam was het dus ook een no-brainer om toe te slaan.
Geen plannen om deze bijzonder actief als daily te gaan dragen maar nu ik hem zo een dagje om heb denk ik dat deze zeker wel wat draagtijd gaat krijgen… Een bijzonder charmant horloge met een goed verhaal, fijne afmetingen en natuurlijk een persoonlijke link door het bouwjaar.