CWC only

Jep. Klopt helemaal.

Voor zover ik weet hebben ze nog wel een contract voor “special units” maar dat zullen zeker kleinere aantallen zijn

2 likes

Klopt.
Op aanvraag doen ze een “ individuele special” of een batch voor een gelegenheid van een militaire eenheid. Heb er al een aantal gezien.

Dat zal dan de SBS zijn met die PVD-duiker. Wat ik me afvraag is of die dan geleverd worden middels een contract met Silvermans. Of dat ze gewoon uit voorraad worden geleverd.

Ik heb er 1 :slight_smile: sinds 1987 bestaat er een contract met de MOD voor het leveren van deze horloges.

voor zover ik weet worden er verschillende batches gemaakt, soms voor de MOD en andere voor de consumenten. Er zit ook geen verschil tussen beide, wat je bv wel hebt met de tudor Pelagos fxd. Aan het serienummer is dan ongetwijfeld te zien aan wie het horloge is uitgeleverd. De sbs is nu al wel een tijdje op voorraad maar daarvoor ook een tijdje niet leverbaar doordat ze batches maken met horloges.

1 like

Leverde Mellor niet al sinds 1972 met zijn eigen contracten aan MoD? Na zijn vertrek bij Hamilton…

Jep, maar de SBS diver sinds 1987, dat specifieke horloge

Super :ok_hand:t2:

Sinds gisteravond ook weer lid van de cwc club :smiling_face_with_three_hearts:

8 likes

vanuit de CWC nieuwsbrief, de SBS wordt nog steeds uitgegeven aan de MoD (ministery of defence)

2 likes

Sinds recent een G10 uit ‘82 in mijn bezit. Was niet echt actief hiernaar op zoek maar dit model leek mij altijd wel mooi om te bemachtigen uit mijn geboortejaar.

Toen er dus eentje hier in het blauw kwam was het dus ook een no-brainer om toe te slaan.

Geen plannen om deze bijzonder actief als daily te gaan dragen maar nu ik hem zo een dagje om heb denk ik dat deze zeker wel wat draagtijd gaat krijgen… Een bijzonder charmant horloge met een goed verhaal, fijne afmetingen en natuurlijk een persoonlijke link door het bouwjaar.

2 likes

Heel gaaf, zo’n G10 uit 1982!
Je kunt ook eens een ander bandje proberen :wink::

Meer hier:

2 likes