Dalil arabisch horloge?

Altijd? Als in overal op de wereld? :thinking:

2 likes

Er kwamen drie wijzen uit het Oosten en Kasper blijkt er geen van.

2 likes

Grappig genoeg ligt vrijwel volledig west Europa ten oosten van Casablanca.

1 like

Terug op topic. Iemand een dergelijk horloge

Dus Frans Horloge met Zwitsers uurwerk?

Nee dan dit apparaat, ik vind 'm heel cool maar heb niet zoveel met de moorddadige theocratie :saudi_arabia:

2 likes

Deze maken ze overigens ook:

1 like

Opmerkelijk, ik herken ineens die palmboom en sabels. In dit geval heeft het met Irak te maken. :blush:

1 like

Oh ja daar heb ik er ook twee van. Eentje met de 1 ste golf en eentje met beide.

Interessant toch, die wat bijzondere horloges?

1 like

Vandaar die russische. Amerikanen hebben weer meer cartoon of reclame horloges denk ik. Niet zoveel militair toch?

Ja volgens mij ook.
Op zich verzamel ik liever reclame uitingen. Maar af en toe komt er wel een heel interessant horloge voorbij.
(Deze Desert Shield was bijzonder omdat 2 oude rivalen samenwerken met dit horloge. N.b. om een wapenfeit van de Amerikanen te herdenken.)

1 like

1 like

Waar vindt je zoiets? Werk je in buitenland

Deze heb ik van marktplaats. Met een beetje google is er denk wel eentje te vinden in europa.

1 like

Vandaag uit lunchen met een vriend met dit bijzondere horloge. Gekocht in Egypte door een vriend van hem die horlogemaker is. Werkend gemaakt en nu dus om zijn pols. Automatische handopwinder met werkend kompas om altijd te weten waar naartoe je moet bidden. Ik had er nog nooit van gehoord!

2 likes

Yes die kwam ik dus ook tegen. Iets meer goudkleurig

Ik vond deze post van jou inderdaad toen ik er hier meer over zocht. Vond het merkwaardig en interessant. Moet uit de jaren 70 zijn dit specifieke model, maar te weinig bekend ermee om er verder wat nuttigs over te zeggen. Wel leuk 'm in “het wild” te spotten

1 like

Zo’n tien-vijftien jaar geleden kwam je deze horloges vrij veel tegen op de Duitse ebay.
Iemand had waarschijnlijk ergens een oude voorraad van deze horloges op de kop getikt.

1 like

Niks voor mij zoiets, maar wel een grappig horloge. :grimacing: