Damasko only (Deel 1)

Dikke één cilinder :smiley: Engels?

1 like

Bijna goed, een gemodde 500cc Indian Enfield

9 likes

Hee wat leuk. Deze ‘Scrambler’ nog nooit gezien :slight_smile: :+1:
Ken alleen de Bullet van Enfield.

1 like


Blijft een topper :ok_hand:

15 likes

Tof horloge! Wel jammer dat ie niet op een stalen band zit :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

:joy:, oké 1-0 voor jou :wink: ik vind de stalen band van de Damasko té grof

1 like

Dat vind ik ook voor de DA maar voor de DS is dat toch een heel ander verhaal hoor.

11 likes

Da’s idd een ander gezicht zo. Op DA veel meer aanwezig

1 like

Klopt, op een DA zou ik hem ook niet kopen. Op de DS hoefde ik er niet lang over na te denken. Enige nadeel, al is het klein, is dat hij niet tapperd. Maar daar wen je snel aan.

1 like

spmbkda0OWO4j62tNV

Vandaag weer een keer de Damasko op de hook strap, super comfy

8 likes

Er borrelt iets op Damasko gebied. Ik zou graag eens een DS in het echt willen zien omdat ik zeker wil weten of deze qua materiaal van de kast niet te veel in het vaarwater van mijn Vertrex zit.

Ik twijfel door onderstaande foto van @Zulu die goed is met alcohol en een camera, en toevallig ook best leuke horloges heeft…

Nu is het punt dat je niet even bij de juwelier binnen kunt stappen voor het bekijken van een Damasko. Heb je een DS, woon je in de regio Rotterdam / Den Haag, en zou ik de DS eens kunnen bekijken dan verneem ik graag per PB!

6221a56844d84dd6f5ac3e8398f310c5f62fb861_1_690x463

6 likes

Neen. Wel wat ander staal. Koeler, matter.

1 like

Dank, dan zal ik mijn idee/twijfels wat verder laten sudderen

1 like

Op WUS is iemand die op verzoek zijn 7 jaar oude ETA uurwerk in een DA36 heeft laten vervangen door het inhouse A26 uurwerk incl. dagaanduiding. Ziet er idd naar uit dat de inhouse versie van de DA serie onderweg is.

Caseback is overigens gesloten, dus we zullen het moeten doen met zijn woord ipv daadwerkelijke foto’s

En hier voor geïntegreerden een wat ouder bericht met wat extra info van Damasko zelf bij hun eigen uurwerk dat gebruikt wordt in de DK serie (ongeveer midden van de pagina).

1 like

Nois. Ik watch tot ze de no-date DK32 met olijfgroene plaat uitbrengen. De keuze is niet echt reuze bij die serie.

Kleine kans, maar je zou ze kunnen vragen of ze ergens nog een groene windup dial hebben liggen zonder datumuitsparing, en of ze die in een DK kunnen stoppen… :thinking:

Ik twijfel of ik de DK beter vind dan de DS…

Sfeerplaatje

4 likes

Nee, niet beter. Wel duurder. Zichtvenster is leuk. No-date is leuk. Maar het blijft een saai ding en een van de fijnste toolwatches die ik ooit in handen heb gehad.

5 likes

Geloof ik graag, heb m (nog) nooit gehad.

Iemand op het forum schreef ooit: Wat Sinn wel heeft, is een display caseback. Op een toolwatch. Sukkels. 3-0 voor Damasko. :wink:

2 likes

Shots fired :joy:

1 like

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 4000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Damasko only (Deel 2).