Yeah! Zwarte kast zo te zien?! Heel gaaf, zien we te weinig hier
Topper!
Zwarte kast inderdaad, het voordeel van een gebruikte damasko…deze is 6 jaar oud, maar helemaal niets op te vinden. De binnenkant was (helaas) een wat ander verhaal. Maar dankzij het altijd indrukwekkende werk van forumlid @PeterLC is dat nu ook verholpen…!
Wat was er aan de binnenzijde dan aan de hand ?
Had het horloge uit voorzorg naar Peter gebracht, gezien de leeftijd van zes jaar. Helaas trof hij bij het openmaken een kurkdroog echappement aan. Af fabriek te weinig gesmeerd, aldus de expert, ook nog eens met grafietvet. Verder was het uurwerk een standaard eta. Viel me eerlijk gezegd een beetje tegen van Damasko.
De kast is aan de andere kant weer onverwoestbaar, en na service loopt het horloge weer geweldig…dus ik ben blij!
Ze zijn al lang geleden teruggegaan van ETA in top uitvoering naar normale uitvoering. Geloof dat alleen de allereerst serie van de DA36 de top uitvoering van ETA had.
Viel me vooral tegen dat het af fabriek niet voldoende gesmeerd was. Kast daarentegen prachtig
Voor de operatie, direct er na, en na het afregelen:
Blijft leuk als de dingen gaan zoals je verwacht.
Las trouwens dat Damasko met een eigen uurwerk gaat komen voor de DA36/46 gezien de leverproblemen van de 2836. Prijzen gaan we stijgen maar niet exorbitant.
Ja zag ik ook, heel bijzonder!
@daffie als wij elkaar nou eens afwisselen in Squale en deze only, dan blijven ze omhoog staan
en hoeft ik niet zo te zoeken
Waar kan ik de stalen band pre-orderen? Want “in the next few months” daar kan ik he-le-maal niks mee. Vervelende lui, daar bij Damasko.
Waar las je dat? Ik ben van de ontwikkelingen een beetje op de hoogte, maar ik zou dat artikel graag willen lezen
Sinds wanneer is dat bekend? Ik wacht met smart af…
Naar het schijnt heeft @jeronimo contact gehad met Damasko. Of die van fysieke aard met de dochter van Konrad in het fietsenhok achter de fabriek was, weet ik niet.
Haha, nee geen fysiek contact gehad met een van zijn dochters. Volgende maand dus hopelijk de DS30 grey en juli augustus een metalen band voor de DS30.
Haha
Zeg ik zat alweer de site van Damasko te F5’en.
Specifiek de ‘flat tree-hand sporty models’ sectie want ja wie weet staat ie er ineens hè, de variant met de stalen band
Wat me opviel in de titel en de begeleidende tekst is dat word gesproken over ‘DS3x’. Zou dat betekenen dat de ‘grey’ een DS31 met (licht)grijze wijzerplaat zal zijn??
Speculaties, speculaties, speculaasjes