Damasko only (Deel 1)

Mooie combi! Welke heeft je voorkeur?

Nee ik ben geen liefhebber van stalen banden, titanium wel maar dat kan hierbij natuurlijk niet.
Ook geen fijnafstelling is een deal breaker. En dan hebben we het nog niet over de prijs gehad.

2 likes

Ah ok! Ik draag juist horloges bijna uitsluitend op staal (sport) of leer (dressy).

1 like

Zie mijn eerdere reactie in het Sinn topic: Sinn only

Blijft subjectief natuurlijk, maar als het je enige horloge is dan de 556 omdat hij in meer gelegenheden te dragen is. In een bredere collectie de DA36 omdat hij gewoon mooier is en de gaten in bv meer dressy gelegenheden met andere horloges opgevuld kunnen worden.

Foto van vanmiddag voor de sfeer, dubbele AR coating is daar hard aan het werk

12 likes

Rubber vind ik erg prettig maar deze Barton band vind ik waardeloos. Canvas is prettig, maar ik heb de orginele lederen band erbij alleen geen pushpins die zijn nog onderweg, net als dit bandje.

5 likes

Zijn fijne bandjes. Ik heb er een van Straposphere


9 likes

Dank voor je uitleg, helder! Mij mij zou het gaan om opvulling van de collectie en wil ik een echte toolwatch. Dus toch de Damasko dan :slight_smile:

2 likes

Het lijkt erop dat je al een keuze hebt gemaakt maar toch nog even een reactie. Ondanks dat de 556i en de DS30 vaak met elkaar vergeleken worden, vind ik het echt erg verschillende horloges, zeker als het om de wijzerplaat gaat. De Sinn heeft een diep zwarte glossy plaat wat hem een stuk minder tool maakt. Daarnaast is de kast niet van uboot staal waardoor er toch echt vrij snel krassen op zullen komen. De Damasko heeft daar geen last van.

4 likes

Dit is volgens mij een ander bandje. Die van the watch-stewart werken anders dan MN style banden en zijn ook minder elastisch.
Ik heb er al eentje voor mijn Oris, echt super fijne band.

1 like

Zoiets dacht ik qua plaat, dank je voor de verduidelijking! De Sinn lijkt inderdaad wat meer glossy. De keuze is nog niet helemaal gemaakt hoor. Zoals bij zovelen hier op HF verandert dat met de dag, maar het wordt wel steeds helderder. Dank voor je mooie foto’s!

1 like

Nick Mankey levert tegenwoordig ook blasted hardware. Je hebt 3 handen nodig om de strap om te doen maar eerlijk is eerlijk, het zit als gegoten (totdat je een hand tekort komt bij afdoen).

6 likes

Hoi! Vraagje. Zouden jullie een nieuwe Damasko via Chrono bestellen of via Damasko site? Zelfde prijs, beide horloges nieuw. Alleen geen 2 maanden wachttijd via Chrono…

Bensontrade.

Thanks. Maar die hebben het type dat ik wil niet.

Gewoon ff Leon een mailtje sturen. Alles wat damasko heeft kan hij als AD leveren. Voordeel is dat garantie issues gewoon via Nederland lopen.

1 like

afbeelding

13 likes


Ik doe mee

15 likes

Hier maar weer eens een plaatje

15 likes

Vandaag de Dsub1 maar weer eens om gedaan.

20 likes

Heeft er iemand recent nog contact gehad met Damasko?
Ik heb na een week en 3 mails nog geen antwoord gekregen?
(wel steeds een autom. bericht van goede ontvangst)