Las op WUS dat de anti-magnetische kast niet nodig is omdat het staal minder gevoelig is voor magnetisme. Uit kostenoogpunt dus geen binnenkast.
Wat wel bijzonder is dat het prijsverschil tussen een DC66 en 56 ongeveer 300 euro is (dus puur voor de bezel). Tussen de DC80 en 70 zit maar 200 euro verschil terwijl de verschillen groter zijn.
Overigens is de 70 ook net ietsje dikker dan de 80. Wel 20 ipv 22mm en 1mm kleiner.
Net mail gehad van Bensontrade. We zijn 9 weken verder na bestelling en over 1-2 werkdagen zijn ze klaar met de productie van mijn DC80. Maar dan gaan ze nog 8 werkdagen testen…
Als je hem net uit de verpakking haalt is hij stugger dan dat ze je doen geloven. Maar als je hem even een tijdje draagt is het een erg comfortabele band. Ik heb zelf een 18,5cm pols, de band is op mijn pols zeer zeker niet lang, valt keurig aan de onderkant van mijn pols (standaard lengte).
Je ziet wel echt dat dit een ander niveau band is dan de doorsnee Sailcloth bandjes. Materiaal ziet er hoogwaardig uit.
Mocht iemand erover nadenken om zijn Damasko met draaibare bezel weg te doen, dan heb ik wellicht interesse
Bijv. DA4x of DC8x. Ook de variant met zwarte kast overweeg ik.
Stuur maar even een PB’tje mocht je die willen laten gaan
(naar de DC6x series met subdial chrono ben ik niet opzoek.)