Damasko only (Deel 1)

Koop een goede kwaliteit is mijn ervaring. De echte MN zijn toch wel heel wat beter dan alle copy cats.

2 likes

Ik heb een hook strap van Nick Mankey, met bijpassende blasted hardware. Erg comfortabel (nog geen foto met mijn nieuwe Damasko)

5 likes

Heerlijke banden zijn dat!

Ziet er goed uit…. Alleen nu een levertijd van 8-10 weken :hushed:

Hee dat horloge ken ik :joy:

1 like

Ja idd, maar is het wachten waard. Komt overigens ook nog invoer / btw kosten bij.

:blush: Is een lekkere hoor. Afscheid was met pijn in m’n hart, maar twee Damasko’s met zwarte plaat in de horlogedoos zou een beetje gekkenhuis zijn…

Fototje van gisteren voor de sfeer

11 likes

Da’s dan weer jammer😜

4 likes

Haha, ja deze zijn om te testen wat leuk staat. Daarna wat kwalitatiefs kopen😉

1 like

Vandaag helemaal z/w

10 likes

We blijven hem gewoon spammen :sweat_smile:

15 likes

Geeft niet, blijft een mooie!:wink:

1 like

even een dikkerd tussendoor

10 likes

Nog steeds erg blij mee.

15 likes

10 likes

Ik heb een vraag. Mijn DC58 heeft geen drilled lugs, in tegenstelling tot mijn ex (DA36). Ik ben om deze reden op zoek naar springbars geschikt voor Damasko (dikker dan gebruikelijk dus), maar wel met die schoudertjes waarmee je ze kunt demonteren. Welke kan ik het beste aanschaffen / wellicht heeft iemand een set ter overname.

Is onderstaande juist en waar zijn deze te halen?
1,8mm and the tops fitting the lug wholes are 0,9mm.

Damasko op een molequin voor de sfeer

7 likes

13 likes

Sommige zijn inderdaad gebogen maar ze hebben ook rechte. De gebogen zaten bij mijn DS op de lederen band en de rechte op de Arne band.
Volgens mij zaten in de lederen band van jouw ex DA36 ook geen orginele Damasko springbars, gelukkig had ik nog 2 setjes liggen.
Ik zou je aanraden om ook voor jouw DC58 deze bij Damasko te bestellen, die je daar koopt zijn echt van betere kwaliteit dan wat er veelal op het web te koop is.

2 likes

Klopt, ik heb hem met die band en bars overgenomen. Bij aanschaf van een nieuwe lederen damasko band kreeg ik dus de originele zonder ‘‘schoudertjes’’ welke ik nu, wegens het ontbreken van drilled lugs, een beetje vernaggeld heb.

Goede tip. Ik had al op de site gekeken onder assecoires, maar kon ze niet vinden. Ik ga maar met ze mailen.

Leuk dat mijn ex een enthousiast forumlid heeft gevonden die af en toe een plaatje post :+1:

2 likes

Klopt daar kun je ze niet vinden een mailtje sturen en vragen voor Federstege is de oplossing.

Ik draag nooit reeds gedragen lederen banden en overweeg om binnenkort maar weer zo een Hirsch/Damasko te bestellen dan bestel ik ook weer wat setjes springbars, altijd handig om extra te hebben zeker als het specifieke zijn. Voor nu zit de DA36 op een zwarte MN band gekregen van @ruud echt een fraaie combinatie.

3 likes

X post.

Gr, HJR

17 likes