Weet niet helemaal of het sarcastisch bedoeld is, maar Made in Germany lijkt me een stuk meer waard dan Swiss Made wat tegenwoordig op alle Invicta’s en Rolexen staat.
Maar in het kader van “cleane” wijzerplaten had ik het ook liever zonder gehad.
Ja dat bedoelde ik ook. Ik vind het doodzonde die tekst.
Een run op de onbeschreven wijzerplaten (niet eens onwaarschijnlijk denk ik) zal nauwelijks een vertraging opleveren. Op moment x zijn ze op en als je gewoon goed plant liggen daarna de beschreven varianten klaar.
Damasko produceert “ongeveer” op klantorder. Ze streven er naar om voorraden laag te houden, richting nul. Een batch is bij gereedkomen vrijwel geheel uitverkocht. (als je bij gereedkomen van een batch iets uit de levering wilt ben je vaak te laat).
Zonder verdere kennis van de preciese situatie bij Damasko is dit waarschijnlijk ofwel een hickup bij de toeleveranciers, ofwel een financieel probleem. Vóór 2013 hadden ze kennelijk financiële “moeilijkheden” er was sprake van een Insolvenverfahren, soort onder toezicht stelling, hoe dat nu is weet ik niet.
Maar…: omdat de DA3* serie géén wachtlijst heeft lijkt het eerder een toeleveringsprobleem.
Oh, een andere mogelijkheid is nog een storing in hun machineriepark. Moderne en recente machines zijn echter doorgaans gedekt met uitstekende reserveonderelen en service. Ik heb de indruk dat hun machines behoorlijk recent zijn.
De wachtlijst voor een nieuwe bestelling van de DA3* serie was vorige week “3 a 4 weken”.
DA46 op bandje van Ko…
Staat goed! Mooie, donkere kleur.
Thx…vond ik inderdaad ook. Ben erg tevreden…sluit perfect aan op de lugs, leer is erg zacht&soepel en draagt superfijn om de pols.
Echt vakmanschap!
Super mooi inderdaad. Als de mijne ooit binnen komt(begin steeds meer te twijfelen of dat nog gaat gebeuren), dan gaan we ook iets vergelijkbaars regelen.
De originele band vind ik niet super.
Ik denk dat er gewoon veel bestellingen zijn. Het assortiment is flink gegroeid (o.a. zwarte wijzerplaat, witte wijzerplaat en de serie met rehaut) en zijn de stalen banden voor veel modellen beschikbaar. En vooral die banden zijn erg arbeidsintensief.
Nice!
De bandjes van Ko zijn idd prettig om te dragen!
Je hebt gelijk dat er steeds meer modellen zijn. Dat werkt bij uitstek complicerend, en geeft hogere kansen op verstoringen in de interne logistiek. Dat is een feit.
De stalen banden zijn er dacht ik in 2 soorten. Ik schat het zo in dat de produktie parallel aan die van horlogekasten gebeurt. Mogelijk is het beadblasten, als ze dat in dezelfde straalkasten doen, wel een bottleneck. Maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn hoor, ligt aan de specifieke doorlooptijden van beadblasten.
Het arbeidsintensieve deel van de assemblage van deze banden is, met alle respect voor handwerkslieden, eenvoudig werk wat je gemakkelijk kunt opschalen, bij wijze van spreken met uitzendkrachten.
(De laatste 2 faktoren zijn geen feiten maar inschattingen ).
Weer terug of nooit weggeweest?
Al een tijdje terug. En bijna weer verkocht (deal was al rond, alleen de overdracht moest nog plaatsvinden). Ik kreeg last minute spijt en ik werd gematst (hij had me aan de deal mogen houden) door @marnixmoed die aangaf zich niet comfortabel te voelen als ik de Damasko met wroeging zou wegbrengen. Super chique.
Nieuw interview van Christoph en Isabella Damasko:
Kevlar, baby…
*crappy foto, er komen vast wel meer.
Ja, geinig spul
Oké, mijn Damasko is weer beschikbaar voor verkoop! Als het goed is, wordt mijn verkooptopic weer tot leven gewekt.
Voor de meelezers hier meteen een scherpe prijssetting; € 800 en het nieuwe kevlar bandje erbij!
Graag een PB bij interesse.