Damasko only (Deel 1)

Same here…heb de nieuwe DA42 ook in het vizier :slight_smile: Ik vind 'm zeer geslaagd.

(zelfs al 2x op punt gestaan van bestellen…)

2 likes

:slight_smile:

Ik twijfel enkel nog een beetje tussen deze DA42 … of een ‘custom’ DA46 met rode secondewijzer, zwart bandje met witte contrast stitch … en eventueel geen AR coating op buitenzijde glas en/of een rode lume pip …

Keuzes, keuzes, keuzes … :wink:

3 likes

Is zeker ook mooi deze combi.

Verder zeer herkenbaar :slight_smile: Teveel mogelijke keuzes. Een DA47 (witte dial) lijkt mij ook een mooie aanvulling op mijn DA46. Op SS band vind ik erg gaaf. Maar is weer flink zwaar, en heb gemerkt dat ik dat al snel té vind…

Ik twijfel zelfs ook nog tussen een Damasko of misschien een Sinn (857 Testaf bijvoorbeeld), of wellicht iets heel anders, misschien een dresser…al ben ik (heb ik gemerkt) niet zo van de dressers…meer van de tool watches.

Belangrijk is dat ik niet te veel wil moeten flipperen…die tijd heb ik zolangzamerhand wel gehad :wink:

Je hoort het al…ben er nog (laaaaang) niet uit…HELP! :grimacing: :smirk:

2 likes

Wat is je budget ongeveer?

Ik wil het niet te gek maken dus houd mezelf op zo’n eur 1500. Met als absolute max eur 2000.

:laughing: je hebt het goed te pakken, he. :wink: Het gros van de leden hier heeft horloges van pakweg 500 euro.

Ik vind het wel leuk om er over na te denken wat ‘het beste’ is voor dat budget.

1 like

:slight_smile: Klopt…dat maakt het eerlijk gezegd weer lastiger de knoop door te hakken. Het zijn (voor mij) toch nog steeds behoorlijke bedragen. Ik twijfel dan ook nog of ik zo’n bedrag weer wil gaan uitgeven aan een 2e horloge. Ergens vind ik het een beetje té allemaal…maar het nadenken, passen&meten, en op-zoek-gaan blijft leuk :thumbsup:

Enfin :wink: (uitstel…afstel…wat doe ik hier eigenlijk nog…)

Ps ik heb in de afgelopen jaren heel veel horloges gehad in prijs-categorie tot eur 1000 (vaak rond eur 400-600), en ik merk dat ik daar alles wel zo’n beetje heb gezien. Duurdere smaak ontwikkelt? HF de schuldige? Hmm… :wink:

1 like

Die DA47 is idd ook een pareltje … ook al verschillende keren naar zitten kijken ;-), … maar ben een beetje bang dat hij minder goed ‘verouderd’ (daarmee wil ik zeggen dat ik 'm mss vlugger beu zal zijn dan eentje met zwarte dial) ?

En ja … hier ook al vaak zitten kijken naar Sinn … met name de 857, al dan niet UTC, TESTAF, UTC VFR … maar ergens gelezen dat deze met een speciaal gas gevuld zijn en voor onderhoud dus steeds terugmoeten naar Sinn.

Hierdoor neig ik meer naar Damasko … maar de gemelde QC-problemen bij Damasko weerhouden mij dan weer een beetje om de knop finaal door te hakken.

En ja … 1500 euro is relatief veel geld, … maar we leven maar 1 keer hé :wink:

Ik zie bij mezelf in de loop der jaren ook een evolutie … kijk nu zelfs naar een Sub :scream:

1 like

Dit is echt een mooie klok zeg!

1 like

@Slider_7

:slight_smile: We leven maar 1 keer…mee eens. Vandaar ook mijn aanschaf van de DA46 afgelopen jaar. Daar heb ik jaren over gedaan om die stap te zetten (steeds een stapje hoger qua prijs segment…dan kom je er vanzelf…zo blijkt).

Met jouw overige punten ook eens. Witte dial…is dat een vluggertje, of een blijvertje? (ik vraag mij ook af hoe de fully-lit dial bevalt) En goed punt ook vwb Damasko QC, en ook CS. Ik ben nog steeds van mening (na diverse verhalen hier en m.n. op WUS) dat men daar veel te weinig aan/mee doet. Is momenteel nog teveel een ‘ondergeschoven kindje’ bij Damasko, zo lijkt het. Verkopen…verkopen…verkopen…dat lijkt hun motto (niet zo vreemd natuurlijk, maar een goede CS en QC is daarbij noodzakelijk).

Een Sinn is inderdaad waarschijnlijk meer onderhoudsgevoelig…eens in de zoveel jaar moet je horloge opsturen en laten servicen. Ben ik niet echt een voorstander van…

U zegt een Sub! Zo zo… :joy: Ja steeds een stapje hogerop de WUS-ladder…

Onwards and upwards :sunglasses:

2 likes

En ik kom van een Seiko’tje van 75 euro :flushed:

Maar … is nog niet zeker hoor … betrap mij er gewoon op dat ik er meer en meer zit naar te kijken … en als het gaat zoals bij de Speedy, dan betekent dit dat hij er ooit wel komt …

Voordeel van klokjes in dat segment is dat je er eigenlijk geen (of weinig) verlies op doet bij eventueel geflipper … al is dat voor mij een bijzaak, maar wel een leuke :wink:

1 like

Dat is zeker waar. Geldt jammer genoeg nog niet voor het segment waarin ik actief kijk (tussen 1000-2000). Hoger zal ik niet gaan komen, of het moet een once-in-a-lifetime aanwinst worden…denk bijvoorbeeld een Speedy. Ik zal in alle overige gevallen altijd nog (te)veel verliezen bij flipperen. Vermoed dat mijn DA46 van nog geen half jaar oud al een verlies zal geven van zo’n eur 200-300.

Ben ooit begonnen met een Citizen Skyhawk AT Titanium. Eigenlijk was dat een geweldig horloge, zeker in die prijsklasse (eur 600) en daarna zeer veel Citizens en ook G-shocks gehad, allemaal ‘atomic time controlled’.

Nu over op automatische uurwerken… :wink:

1 like

Voor mij is het deze vandaag :wink:

Ik kan niet anders zeggen: wat een top klok en top afwerking :wink:

10 likes

Seiko MarineMaster. Trust me.
(Staat/stond er van de week een in het verkoopdeel)

1 like

:thumbsup: Dat is zeker een topkwaliteit klok maar toch niet helemaal mijn smaak. Persoonlijk heb ik toch wel veel met Damasko (en voor een deel ook met Sinn) is mijn ervaring de afgelopen tijd.

1 like

niet gezien en niet terug te vinden :wink:

Vreemd? vast in m’n dromen gezien :smiley:

1 like

Of gewoon de mooiste van allemaal, een DA45! :wink:

2 likes

Daar zit wat in :wink::thumbsup:

Damasko + kevlar = top

6 likes