Damasko only (Deel 2)

Oh ooh… Ik vrees dat deze kennis mij geld gaat kosten… :grimacing:

Klopt het trouwens dat ze dit jaar nieuw modellen willen gaan uitbrengen? Misschien een goede reden om nog even zuinig aan te doen.

Niet twijfelen gewoon doen, dat is echt een top horloge.

2 likes

Geen idee of ze gaan uitbreiden. Meestal komt er wel wat nieuws met het nieuwe jaar of Baselworld.
De bezel koste mij overigens niks extra. De wacht-/productietijd zou toch al 6-8 weken, dus een andere bezel toevoegen was geen probleem.
Wellicht als er meerdere aanpassingen zijn dat ze hier extra voor rekenen.

1 like

Helemaal gelijk! :rofl:

2 likes

Het is zo gezellig in Damasko Only dat ik hem bijna alleen daarom al zou kopen :sweat_smile:

Plaatje van die van @bartman voor de sfeer. Oh wacht, exact deze DA was eerst van mij :blush:

4 likes

Oh cool op rubber!

1 like

Er kan maar 1 Dries Roelvink zijn. Damasko op rubber (zeker ook andere kleuren) staat echt goed.

download

Ik ga idd ook uit van 6-8 weken zoals op de site staat. Worden lange 8 weken :joy:

1 like

In het voorjaar schijnen ze met nieuwe modellen te komen en met updates van bestaande modellen (gok manufactuur versies van de DA3x/4x modellen)

3 likes

Worden er altijd 8… :disappointed_relieved:

Ik mag hier sinds gisteren ook foto’s plaatsen :sunglasses:

15 likes

Mooi man, van harte gefeliciteerd en welkom bij de club :wink:

1 like

Met een schuin oog kijk ik wel eens naar deze:

image

Op een plaatje om de pols van een ander vind ik dit erg mooi. Maar nooit in het echt gepast en wat me tegenhoudt is vooral de maat. 39mm. Ik vind voor mezelf 41 al de absolute ondergrens. En als ik mn U1 of UX afdoe en een 104 ga dragen, dan vind ik dat klein, laat staan verschil U1 44mm, Damasko.

En daarnaast: is deze klok met staal wel 2 mille waard. Want ik vind het nogal wat voor een relatief “simpel” horloge.

Verder zou het ding voor mij “iets blauws” en “toolwatch” afvinken.

Ervaringen hoe dit blauw in real life is hier?

3 likes

De DA 46 is weer naar Tom @Honey_Badger.
Die gaat heel mooi passen bij zijn DC 80 :ok_hand:.
We hebben een soort co ouderschap gehad bij de DA 46 :wink:!
Ik heb nu zijn DS 30 :grinning_face_with_smiling_eyes::+1:

Erg blij mee !

18 likes

@Hamari servicebalie alstublieft

4 likes

Allereerst; je bent altijd welkom om de mijne eens te komen passen. Stuur even een pb. Of hij te klein voor je is kan ik uiteraard niks zinnigs over zeggen. Voor mij persoonlijk heeft dit horloge de perfecte afmeting. Een Sinn U1 vind ik dan weer iets te groot. Wel past bijvoorbeeld een nieuwe Seamaster 300m mij goed.

Ik heb nog de oude met ETA uurwerk. Loopt inclusief stalen band ook een eind richting de 2k maar vond ik nog te verantwoorden. Al met al gaat het erom hoe vaak je het horloge draagt denk ik. Ik draag de mijne bijvoorbeeld vaker dan mijn Explorer. In die zin is hij dus zeker de 2k waard. Verder houd ik persoonlijk wel van simpele horloges, althans qua uitstraling. Niks is zo lastig om een simpel horloge interessant te maken. Daar zijn ze bij Damasko met de DS30 in geslaagd naar mijn mening.

Al met al kun je er denk ik alleen achter komen of het iets voor jou is door het horloge eens te passen. Mijn aanbod staat.

5 likes

Supergaaf en strak beter dan op de foto’s voor mij. Daarnaast die dubbele AR coating is ongeëvenaard, alsof er geen glas in zit. Dit maakt het nog cleaner.

7 likes

Dank!

1 like

Is ook zeer gaaf. Heb ik ook met de Sinn’s.
Pluspunt voor de Damasko.