Damasko only (Deel 2)

Ik heb al een springbartool gewonnen dus ik zal het wel niet worden :joy:

3 likes

Ik verwacht er ook niet al teveel aan maar ik vind het wel een geslaagde uitvoering.

1 like

Wat een topmodel is dit toch. Blij dat ik nog een nieuwe heb gevonden

16 likes

Mooi bandje ook, leuke kleur :slight_smile:
Heeft je DS een ETA uurwerk?

2 likes

Jeps! Bandje is een Mankey Designs hook strap

2 likes

Dat is mooi. Goed te servicen als dat later nodig is door een onafhankelijke horlogemaker :slight_smile:

2 likes

Ik zit net een beetje te lezen op de Damasko afdeling op WUS, en zie daar allerhande problemen met
roestvorming opduiken. Vooral rond de kroon, en de plaats waar de endlinks tegen de kast zitten.
Is dat een probleem van het ijsgeharde staal, of dat nieuwere duikbotenstaal? Iemand ervaring mee hier?

1 like

Ja hier ervaring. Een da38. (ICE hardend staal)

Op meerdere punten roestvorming 🤦🏼.

Gelukkig net in de garantieperiode achter gekomen. Is geloof ik opnieuw behandeld, zonder extra kosten uiteraard :ok_hand:t2:

Kan kijken of ik die foto’s nog heb.

1 like

Dat onderzeeboot staal juist niet. Is een van meest roestbestendige staalsoorten. Heeft schijnbaar te maken met wijze van stralen. Heb t vroeger ook eens gehad met DC66, met al die andere nooit last van gehad.

2 likes

Hoi allen.

Ik heb een damasko op staal. Prachtige band inderdaad.
Maar - ik krijg hem nét niet lekker.
2 vraagjes daarbij:

  • aan de kast zijn er links die net iets kleiner zijn. Kunnen die weg? (Zonder dat er een groot gat ontsaat aan de kast).
  • ik heb nog wat reserve schakels en ook een zakje met 6mm schakels of zo. Die zijn nét iets groter. Maar ik zie zo geen centerlink?

Bedankt

13 likes

Je hebt de grotere link nodig. Als je de band losschroeft dan wijst het systeem zich vanzelf wel.

3 likes

Een beetje losgemaakt en ik denk dat uiteindelijk alles toch terug gewoon zit. Dus niet langer of korter en toch voelt ie nu beter zitten :cowboy_hat_face:

Mijn NA

19 likes

Strak! :ok_hand:

Dit beest alweer een dag of 3 om de pols

9 likes

NIet van mijn pols te krijgen :+1:

16 likes

Logisch, is gewoon een super tof horloge.

3 likes

Kan ik met een Damasko met een gerust hart de mountainbike op? Ik pak nu vaak een g-shock, maar wil eigenlijk een vaste beater in mijn “echte” collectie die zelfs daarvoor geschikt is.

(dacht aan een DS30 of DA36)

1 like

Ik denk het wel, al zou ik zelf toch mijn G shock om doen. Qua krassen zal het geen probleem zijn maar continu schokken weet ik niet.

1 like

Ik zou zelf niet met een mechanisch horloge gaan mountainbiken ivm de trillingen.