Damasko only (Deel 2)

Nog steeds heel blij mee. Maar ik denk wel dat die van Honey Badger mijn favoriete Damasko is ondanks dat ik deze nog nooit gehad heb.

1 like

:roll_eyes::roll_eyes:

1 like

Ja die DC80 heb ik eerder nog van Tom overgenomen. Was erg gaaf. Ik miste persoonlijk wel de levendigheid van een secondewijzer. (Ja je kunt de chrono laten lopen…I know :slightly_smiling_face:)

2 likes

Ik bedoel eigenlijk die van op de foto hierboven. :rofl: DA nogwat.

1 like

Hoezo, die small second gaat toch gewoon?

1 like

Die heeft de DC80 niet.

1 like

Nee heeft ie niet. En de chrono functioneert mbv centrale wijzers voor seconden en minuten…

Wat doet die wijzer op de 9 uur dan? :no_mouth:

Het vliegtuigje geeft de minuten aan.

1 like

Ah…de DA46. Blijft ook heerlijk.

1 like

Oh sorry ik haal 'm door de war met de DC58 :grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Ah :sweat_smile:

Yes, die zou ik graag nog een keer willen hebben.

1 like

Ik ook. :blush: :laughing:

1 like

Die van mij is een DC57.

1 like

Helemaal mee eens. Wat mij persoonlijk echter tegenhoudt is dat ik de wijzerplaat zonder “diepte”, geen opgelegde indices, of gestanst zoals bij veel Seiko’s het horloge wat “goedkoop” en te “leeg” vind.

Wat vinden jullie daar van?

2 likes

Jij verwoordt beter wat ik omschreef als “simpel”.

Goedkoop vind het echter niet overkomen. Naar mijn idee voelt het als zeer degelijk.
Optisch misschien weinig interessant, om het zo uit te drukken.
Ik twijfel in hoeverre het mijn aandacht kan blijven trekken.

2 likes

Klopt. In wezen is het een horloge met een gebrek aan poespas. Geen glimmertje, geen speelse looks, nada. De essentie van functionaliteit. Dat is Damasko, toolwatch ten top.

Maar los van de looks zijn er maar weinig mechanische horloges die op gelijke voet staan met een G-Shock qua robuustheid.

5 likes

Ok, kan ik inkomen, maar dat heeft de Pelagos naar mijn mening ook. Die wijzerplaat heeft veel meer dynamiek en minstens net zo toolwatch.

Wat nou als ze de DS30 wijzerplaat vanuit deze gedachte zouden maken, dan had ik m zeker overwogen. Of is dit voor de prijs teveel gevraagd?

En zo is het, geen enkele automaat haalt het hierbij.

Ja ik denk dat als ze opgelegde indices gebruik een veel bredere groep liefhebbers aan zullen spreken. Geeft hun platen meer diepte.

Anderzijds lijken ze trouw te blijven aan hun geprinte platen. De toekomst zal het leren, maar je zou wel kunnen zeggen dat het binnen hun prijssegment makkelijk moet kunnen.

3 likes