Damasko only (Deel 2)

Misschien gaat mijn DA46 toch weg.
Beetje te veel overlap met duikers qua uitzicht (bezel, crownguards).
Geïnteresseerden mogen zich steeds spontaan melden :rofl:

9 likes

Mooi horloge helaas kan ik helemaal niks met die stalen band van Damasko.

1 like

Moet me nog officieel voorstellen, maar wacht nog op het eerste “echte” horloge, de DK32 (de 12 weken levertijd zou er volgende week op moeten zitten) :slight_smile:

Korte versie: Erik, 34, sinds November verknocht geraakt aan mechanische horloges (dankzij YT filmpje van Animagraffs). Als eerst de Junghans Max Bill gekocht voor kerst (welke de honeymoon fase niet heeft overleeft) en wissel nu een Seiko 7434-7008 (birthyear watch) af met een Seiko SPB155J1 (baby alpinist) en een Casio GW-5000U-1ER. New incoming zijn de Brew Metric Retro Dial en de Damasko DK32.

Maar wat ik vooral wilde posten, zag net op de website dat er nieuwe DS30 modellen aankomen per 15 mei:

Met DS aanduiding terug naar goedkopere lijn ETA kalibers? Kan ik me niet voorstellen met de investeringen welke ze hebben gedaan voor het in house maken van het A26 kaliber. Of zouden ze beide lijnen gaan voeren? DK modellen zijn ook niet meer te bestellen. Ben benieuwd!

Ondertussen nog heel even op m’n handen zitten totdat de DK32 binnen is!

5 likes

Ben benieuwd 15 mei.

6 likes

Staat ook mooi op Staal :wink:

1 like

Ik mag hier ook weer meedoen…Si Señor :sunglasses:

Movement Modifications: Reinforced spring barrel, anti-magnetic EPS® silicon hair spring, DAMASKO-weight balance wheel, DAMASKO-rotor with ceramic ball bearings, watch is regulated to 5 positions, power reserve of 52 hours

Op z’n Damasko’s dus…:nerd_face::muscle:

25 likes

Grof geschut bij het grof vuil😉

10 likes

Cool

1 like

I know. :wink:.
Als ik de blauwe had wellicht.

1 like

18 likes

12 likes

Heel veel horloges verder nog steeds dezelfde bank? :wink:

3 likes

:nerd_face: ben niet zo’n bank-flipperaar

3 likes

Welke MN strap is dat?
Vind het een mooie combi.

1 like

Dit is een original met zwarte streep :ok_hand:

1 like

Hoe draagt die in de praktijk?
Ik heb ook een original gekocht die ligt te wachten op het horloge waarvoor hij bedoeld is.
Ik merk wel dat de original meer rek heeft, wat slapper is, dan de andere MN straps die ik heb.
Is dat verschil ook merkbaar in dragen?

1 like

Een goeie bank is de basis…

2 likes

Misschien zijn je andere MN’s nog oldskool. Op een gegeven moment heeft ze de prijzen omhoog gegooid en is ze andere webbing gaan gebruiken. Qua draagcomfort maakt het geen zak uit maar het is wel slapper spul inderdaad.

1 like

Ik heb laatst twee elastieken straps besteld bij CWC Watches.
Inclusief tax, invoer etc, twee voor de prijs van 1 Erika.
En de kwaliteit is niks minder.
Voordeel van Erika is meer keuze in kleurtjes.
Maar naar mijn idee prijst ze zichzelf uit de markt met vanaf 75 euri voor een stuk elastiek.

1 like

Ik heb er reeds eerder over geschreven maar het is op het randje inderdaad. Geen idee of er ondertussen gelijkwaardige alternatieven zijn maar ik vind de Erika’s nog steeds top notch.

En met 15% veteranen korting scheelt het een slok op de borrel natuurlijk :smirk:

3 likes