Damasko only (Deel 2)

Yes, nu ook van de partij! :partying_face:

18 likes

Wat een mega gaaf horloge is dit toch. Hoop dat deze wat langer bij je mag blijven dan alle voorgaande :wink:

Top man, gefeliciteerd en welkom bij de club.

1 like

Onwijs gaaf idd. Maar…inmiddels is ie terug (ruildeal teruggedraaid). Liep een halve minuut per dag achter. En dat terwijl ie nog geen 1,5 jaar geleden service heeft gehad bij Damasko. Geen zin in extra kosten en gedoe plus ook geen goed gevoel meer bij. Dus jammer maar helaas. :man_shrugging:

1 like

:rage: balen zeg.

1 like

Terug naar Damasko of terug bij jou? Ik begrijp je slechte gevoel, eigen uurwerk toch wat erin zit? Valt zoiets nog onder garantie of is een halve minuut sowieso nog binnen de tolerantie?

1 like

Terug naar de vorige eigenaar. Valt niet onder garantie. Horloge is uit 2014. Contact met Damasko gehad maar enige coulance forgedaboutit…typisch. Halve minuut per dag binnen tolerantie? Uhm nee. Betreft een door Damasko aangepast Valjoux 7750 uurwerk…o.a. Si hairspring en free-sprung balance. Best chique dus. Daar zou ik veel meer van verwachten. Kortom…vieze smaak in de mond bij deze Damasko. Helaas.

4 likes

Ah, daar ben je dan nog goed vanaf gekomen😋. Had inderdaad meer service verwacht van zo’n kleine -persoonlijke- partij. Technisch heb ik er geen kaas van gegeten, mag je het met zulke aanpassingen een manufactuur noemen?

2 likes

Da’s balen !
Welk horloge heb je nu weer terug ?

1 like

Mocht je nog een Damasko met een 7750 uurwerk willen die wel goed loopt, ik heb er 1 die weg mag :wink:

7 likes

Haha. Hij blijft gaaf. :muscle:

Een Grand Seiko SBGN013 en een Farer Stanhope II zijn onderweg en een Seiko Samurai Black Series heb ik inmiddels ook aangeschaft.

6 likes

Lekker hoor David :ok_hand:t2: Daar zijn mooie dingen incoming :heart_eyes::heart_eyes:

1 like

:grin: Dank je Luuk.

1 like

Da’s zeker niet verkeerd :sunglasses::+1:!

1 like

13 likes

Twijfel of ik hem wel weg wil doen.
Damasko heeft het uurwerk wel mooi afgeregeld, al een jaar loopt het 0,5 s afwijkend per dag!

7 likes

Stil hier…

vandaag weer lekker zomers :sunny:

11 likes

Inderdaad nieuwe DS modellen op de site vandaag, weer op basis van ETA 2824 kalibers en daar ook naar geprijsd.

Vraag me af of de step up in prijs naar hun in house versie van de ETA (de DK modellen) te veel is geweest voor velen. Viel me op dat mijn DK32 nummer 81 van de lijn lijkt te zijn op basis van serienummer. En dat ruim een jaar na het uitbrengen van het model.

Tegelijkertijd wel goed dat ze nu modellen aan kunnen bieden naar breder deel van de markt. En indien nodig alsnog volledig onafhankelijk kunnen produceren, mocht het sourcen van ETA kalibers een probleem vormen in de toekomst.

Dan kunnen ze toch zonder problemen overstappen op Sellita.

1 like

Nieuwe aanwinst :sunglasses:

18 likes

In nieuwstaat maar toch honderden euro’s goedkoper dan een nieuwe!

https://www.horlogeforum.nl/t/damasko-ds30/396244/2

Tot zo ver mijn schaamteloze reclame

3 likes