Damasko only (Deel 2)

Knaller Tom :ok_hand:!

10 likes

Hier op de nieuwe rubberen band :sunglasses:
Staat hem goed al zeg ik het zelf😁

12 likes

Hier een oudere foto, mijn DC66SI is nu in Barbing en wordt nieuw afgeregeld. Kan niet wachten om hem weer terug te krijgen.

5 likes

Duits horloge mee de Zwitserse bergen in :shushing_face: :mountain_snow:

12 likes

Hoe vrij beweegt de rotor bij jullie DK30/DK32?

Heb het idee dat die van mij vrij stroef gaat, in de zin van dat ik hem elke ochtend handmatig moet opwinden. Doe ik dat niet, dan is hij dezelfde avond/nacht door z’n energie heen. Als ik doordeweeks veel achter mn bureau zit snap ik dat nog, maar in de weekenden als ik in de benen ben zou ik toch verwachten dat de rotor z’n werk zou moeten doen…

1 like

Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn DK32. Wat bleek, de rotor draaide wel maar ik zag aan de stand van het kleine tandwiel (met de twee palletjes aan weerszijde) dat deze niet bewoog. Ook was er een vreemde tik te horen wanneer je de rotor op een bepaalde positie lichtjes heen en weer bewoog.

Dit probleem deed zich bij mij binnen een aantal weken na ontvangst voor. Na contact met Damasko is het horloge onder garantie gerepareerd. Ik kreeg te horen dat er een ‘palletje’ ergens was afgebroken/defect was van het opwindmechaniek.

3 likes

Thanks; het tandwiel draait inderdaad niet en heb ook dat de rotor op een punt even blijft hangen op wat weerstand en dan met wat vreemd geluid doordraait.

Miss dat ik dan meteen maar de stalen band bij bestel als ik hem toch een tijdje moet missen :sweat_smile:

1 like

Sommer Uhr

11 likes

Even bandje gewisseld :grinning_face_with_smiling_eyes:

9 likes

Over die stalen band denk ik ook nog na (blijft een behoorlijk bedrag voor een band😅).
Op het moment zijn ze niet te bestellen via de website van Damasko maar volgens Isabella komen ze snel weer beschikbaar.

Deze gaat binnenkort naar Barbing voor service, nieuw glas (zonder AR aan de buitenzijde) en komt als het goed is terug als deze,

DH2.0 is niet meer te bestellen, contact gehad met Isabella en wijzerplaat + wijzerwissel is wel mogelijk. :yum:

14 likes

Cool! Misschien wel wat flets?

1 like

Past wel bij mij, ik ben ook flets. Als het nu echt gaat vervelen, de oude plaat en wijzers kunnen altijd weer terug.

2 likes

Waarom heb ik deze weg gedaan🤬

2 likes

Het is een mooie minimalistische set up inderdaad, met rond klein datumvenster op 6 uur, en de rechte minuut- en uurwijzer. Jammer dat ze in deze vorm niet meer worden gemaakt!

1 like

Vrij snel spijt gekregen toen ik hem inruilde op wat anders. Gelukkig is er weer een Damasko terug.

Heerlijk die degelijkheid, zeker in deze maat. Zowat alle banden passen er ook goed op.

15 likes

Hier is hij ook lekker mee op vakantie, van alle markten thuis :ok_hand:t2:

10 likes

heeft even geduurd maar heb mijn DC66SI weer terug uit Barbing. Ze hebben dit horloge weer prima afgeregeld, loopt weer spot-on

10 likes


Kreeg ook nog een potje Damasko aardbeienjam geschonken, leuke geste

15 likes