Damasko only (Deel 2)

FTFY.

1 like

Klopt. Geen grap. Maar heb er gewoon het geld niet voor. Goud met diamanten is voor erbij. En dat kan niet.

1 like

Yuuup :grin:

2 likes

Hoe the hell kan het in het Damasko topic over geel goud met diamanten gaan?! Hoe dan?!

Gekkies.

5 likes

Omdat Damasko net als goud en diamanten enkel voor een select gezelschap is.

Ok, ben al weg :running_man:

3 likes

10 likes

Dat vind ik het grootste nadeel van die Damasko, de full lume dial. Ik heb er niets mee, terwijl overdag de kleur perfect is. Zo ook van de DA versie.

1 like

Lekker hoor! :grinning: :ok_hand:

1 like

10 minuutjes later was ik in dromenland dus echt veel “last” heb ik niet gehad van de full lume dial. :shushing_face:

2 likes

Het is ook een bijzondere afwijking van mij, ik weet het.
Maar, een open deur vraag, welke is toffer? De chrono of DS?

Dat is een lastige vraag beide hebben hun charme op een eigen manier.
Dit is mijn eerste echte chrono, op een quartz Swatch na ( lang geleden ). Ik zeg nu de chrono en ben er echt blij mee, maar dat was/ben ik ook met de DS.
Eigenlijk was ook helemaal niet de bedoeling om alweer afscheid te nemen van de DS ik kreeg geen goede pasvorm met de stalen band en wou die los verkopen. Maar van het een kwam het ander :see_no_evil:.
Heb nu twee maal een DS gehad één keer de DA en nu een DC, volgens mij heb ik een dingetje met Damasko.

1 like

Niets om je voor te schamen!

Daar heb je een punt. Twee Damasko’s zou ik ook teveel van het goede vinden.

1 like

Het is ook gewoon omdat ik skeer ben. Ik zou de DS weinig gaan dragen omdat ik ook nog andere horloges heb die vanwege sentimentele redenen niet weg gaan.
Dan vertegenwoordigd de DS gewoon een te grote financiële waarde om enkel af en toe te dragen.

Een volledig logische benadering.

1 like

Jezelf wanneer de zon schijnt samen met je Damasko gewoon in een donker hol verstoppen, dan heb je daar in de avond geen last van :wink:

Ik worstel zonder een DS ooit in het echt gezien te hebben met een soortgelijke vraag waarop ik het antwoord nog niet weet:

DS30

  • Minst dynamische wijzerplaatplaat
  • goed draagbaar
  • (semi) geharde kast, dus minder zorgen met dragen
  • minst kostbaar, bang for the buck

DC58 (met gele chrono wijzers)

  • door chrono wat dikker en dus iets minder draagbaar
  • chrono is leuk en om naar te kijken meer dynamisch dan de DS (maar ik gebruik hem weinig)
  • geharde kast, dus minder zorgen met dragen

Vertex M100

  • Meest kostbaar
  • Minst robuuste kast, in combinatie met bovenstaande minder zorgeloos dragen
  • Mooist
  • lekker draagbaar
  • Geen datum
  • Handwinder

8 likes

Precies de reden dat ik hem had weg gedaan. Na een uitstapje naar wat meer dynamische platen (GS, IWC, Tudor, Nomos, Squale) kom ik er toch achter dat ik uit het saaie, toolish spul toch het meeste draagplezier haal.

Lekkere band he, dat Vertex staal :muscle:

3 likes

Precies dit ja…

De stalen Vertex band is idd erg mooi en comfortabel, maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik hem meestal op een Molequin foret draag

1 like

Wat een rare Damasko week is het geweest zeg, vorige week Zondag in het bezit gekomen van een DS30 met army green secondewijzer. Super gaaf ding alleen bleek de stalen band voor mij geen goed huwelijk te zijn.

Eerste plan om die dan maar los te verkopen werd uiteindelijk geheel onverwachts de verkoop van het horloge en band. :hushed:
De DC57 van Daffie had ik al een paar keer voorbij zien komen maar witte wijzerplaat en een chronograaf, is dat wel iets voor mij? Eigenlijk niet.
Maar er bleef een stemmetje in mijn hoofd zeggen probeer het eens wie weet, en flipperaar als je bent hij kan altijd weer weg.

Sinds Woensdag om de pols en echt eerlijk waar ik ben er super blij mee, een gevoel dat zich niet laat uitleggen maar het voelt gewoon goed.
Gaat de DC57 voor altijd blijven zoals mijn Oris en Citizen, dat weet ik nog niet maar deze rare Damasko tovert een glimlach op mijn gezicht iedere keer als ik er naar kijk.

Vandaag op een bandje van the watch-steward uit de mishap serie, staat erg goed en draagt comfortabel.

19 likes

Mooi! Veel plezier ermee!

1 like

Prachtig

1 like