Damasko only (Deel 1)

Gaaf joh, gefeliciteerd! Had je een specifieke reden waarom je voor de chrono bent gegaan?

Tsja. Ik heb lang gekeken. Eerst naar de DA42/43. Toen nog eens (vaak :wink:) in de kist gekeken: ik heb alleen maar drie wijzer modellen.

Voordat ik het virus te pakken kreeg had ik twee Tissot’s, de PRC200 modellen. Ik vond toen chrono’s het mooist.

Direct nadat ik het virus had heb ik veel gesnuffeld (2014/2015), en één van de sites die ik toen veel bekeek was Damasko. Ik wilde er graag een (toen), maar hij was out-of-range. Ik vond hem veel te duur. Maar zoals het gaat met deze hobby. Eerst vind je 500,- veel en daarna…

Het is dus toch ook wel een soort van grail.

Dat maakt van drie één: het moest een chrono worden. En zo is het gebeurd, :wink:.

En: man oh man, ik kijk er de hele dag naar. Het is erger dan appen op de fiets of in de auto: ze moesten er een boete op zetten, :joy:

4 likes

FabulousEverlastingHapuku-small

Hatsikidee: Klik!

1 like

Nice…zo te lezen is men bij Damasko flink bezig met nieuwe in-house uurwerken. :ok_hand:

1 like

Inderdaad, ben heel benieuwd wat dit precies inhoudt. Volledige in-house ontwikkelde uurwerken of een eigen modificatie ‘op basis van’. Hoe dan ook een mooie stap voor zo’n relatief klein merk, knap dat ze het zo klaar spelen.

1 like

Zeker. Heel eerlijk gezegd had ik deze niet zien aankomen. :+1:

1 like

Dat ze maar een stalen band voor de DS in elkaar freubelen :grimacing:

5 likes

…en 'm dan ook meteen taper 20>18 maken en mét glide lock systeem. Voor alle modellen…uiteraard.

:laughing:

4 likes

Nee de verborgen sluiting is heerlijk, als je hem doorhebt, en het pielen om de band precies perfect te krijgen met de langere schakels is haast therapeutisch.

4 likes

Ja mooi gemaakt dat zeker, maar persoonlijk is mijn ervaring dat een sluiting met fijnafstelling toch wel een welkome toevoeging is. On-the-fly verstellen ipv scjhakels wisselen, plus meer fijnafstelling mogelijk.

2 likes

11 likes

Voor de Damasko eigenaren die opzoek zijn naar die heerlijke stalen band.

1 like

Een dikke week om de pols. Bevalt geweldig goed. Vooral het draagcomfort: hoewel het echt een tank is draagt hij lichter en comfortabeler dan bijvoorbeeld een turtle.

10 likes

Weet iemand hier of de stalen band van de DA38 ook past op de DH2.0?

Ik dacht van niet want de kast is wat dikker. Iemand had dat eens geprobeerd hier op een chrono. Was jij dat niet @Drebin?

De kast lijkt haast wel hetzelfde, toch maar een mailtje richting Damasko sturen

1 like

Oh ja ik verwarde het type met een ander model. Deze zou inderdaad moeten passen.

Ik heb er ook een gestuurd vandaag met hoe het zit qua stahlband voor de DS :joy:

2 likes

Dan wacht ik jouw mailtje ook nog even af :rofl:

1 like

Past niet idd. Ik had een band specifiek voor een DC

1 like

Mocht iemand zin hebben in een DC80, dan moet ie maar ff een pbtje sturen :wink:

5 likes