Damasko only (Deel 1)

Nice! Misschien ga ik ooit ook een metalen band bestellen.

1 like

Even een verduidelijk, ik snap niet waarom er zo’n raar steigerpijpkleurtje op die Damasko’s moeten zitten. Doe toch normaal, dan doe je al gek genoeg.

2 likes

Ik ben er altijd van uitgegaan dat die kleur wordt bepaald door het specifieke procédé bij Damasko voor het vervaardigen van hun in-house staal (stikstof onder hoge druk ingespoten in het 316L staal).

Dat is volgens mij geen kleurtje of coating, maar gewoon de kleur van “Damasko” staal.
Of je het nu mooi vind of niet, dat staal en de andere “niet-normaal maar beter dan normaal” dingen die Damasko doet zijn nu net de unique selling points van Damasko.

2 likes

Ik zat @SwedishChef te plagen. Ik ben het helemaal met je eens hoor, alleen maar respect voor Damasko!

Aha, check :wink:

Overigens zit er nu na dik een jaar en een paar maanden gebruik nog gewoon geen enkel krasje of veegje op m’n Damasko, terwijl mijn andere horloges altijd al snel onder de krassen en vegen zaten(zitten).
Had niet verwacht dat het verschil met normaal staal zo gigantisch zou zijn( in de praktijk).

1 like

De kleur is inderdaad t gevolg van procedee maar het matte komt wel van t stralen

Dat moet je dus ook niet doen, iedereen raakt in de war. En ik zit in een hoekje te janken.

1 like

2 likes

Wie niet

3 likes

Wat betreft de stalen band: er komen geen krassen op of zo maarbij de mijne gaat het matte er aan de onderkant bij de sluiting vanaf op enkele plekjes. Het wordt een beetje glanzend. Toch een soort deskdive sporen?

Vandaag gaat de DC58 op de post. Zeker sinds ik de DA46 heb: er moet gewoon een neongele secondewijzer op

3 likes


Bij de Sinn getegimenteerde band komen er WEL sporen :worried:.

Een witte da37… met blauwe secondewijzer! Iemand die al gespot? De witte met gele wel (in zwarte kast).

Graag plaatjes :pray::pray:

Dank

Nah, ineens ist stil?

Speciaal voor Frenk…plaatjes :wink:

7 likes

Dank je wel, top vriend! Nu nog een witte met blauwe seconde… :stuck_out_tongue_closed_eyes:.

1 like

Tja…nog ff geduld…vriend :joy:

Ben je die DA38 al zat? Puur interesse hoor :smile:

1 like

Haha en zoals altijd dank Bas voor je aardige en welgemeende interesse.

:joy:

1 like