Ik vind ze tof! Heb mezelf een koopstop aangepraat, maar dit brengt me toch wel aan het twijfelen. Die witte met witte lunette lijkt me wel wat, zoiets heb ik nog niet.
Qua prijs, ik vind 450usd helemaal niet zo vreemd voor het gebodene. Beetje Zelos-territorium. Ik ken genoeg microbrands en soortgelijk die voor dat bedrag een Miyota 8000-serie uurwerk erin gooien, hier zit tenminste een nette 9015 in.
Wat mij doet afvragen: Heeft de no-date ook de 9015, oftewel een ‘dode’ eerste positie op de kroon?
Daarnaast, klopt het dat de 37mm variant nog niet getoond is?
Qua specs zit het best goed. Ik zou voor deze prijs niet klagen. Lekker uurwerk er in, mooi bol saffierglas. Best netjes. Het is een fractie meer dan een van de moderne Seiko 5’s, maar dan krijg je ook meer.
De oranje leek me wel wat, maar na nadere inspectie vind ik het qua design net niet. Rare wijzers. Te kleine kroon en crown guards. Qua skin diver hou ik het bij de Oris Divers Sixty-Five.
Klopt, de 9039 is de versie zonder datum. Nu zou ik zelf waarschijnlijk de DH sowieso bestellen met datum, ik ben niet zo van de ikwilalleenmaarhorlogeszonderdatumfunctie-club. En itt weer een andere club vind ik zo’n pukkeltje er bovenop ook wel lollig.
Maar slordig vind ik het wel, want ghost dates vind ik dan wel weer stom
Onlangs deze 1962 opgehaald in Gent en vandaag een eerste keer gedragen.
Bandje eerst gewisseld vanwege de andere tint bruin in de kleding
Mijn eerste ervaring met Dan Henry. Ik moet zeggen dat deze me echt wel goed bevalt !
Kwaliteit, afwerking, looks, allemaal prima in orde. Dit wordt ook weer een blijver denk ik, ook al is het er geen van mijn favoriete merk en ook geen automaat.
Ja, in realiteit trouwens zeker zo mooi als op foto.
Een heel leuke tint van blauw, niet te saai, niet te fel, die ook perfect past bij het bandje. DH heeft dit goed voor gedaan.
Afgelopen week binnen gekregen. Erg blij mee. Heeft een beetje de uitstraling/vibe van mijn bulova moon, maar dan een slagje minder fors en wat subtieler qua gewicht. Ik vind “fors” wel fijn op mijn kolenschoppenpolsen, maar af en toe is wat subtieler ook wel prettig.