Datalek? Heb iets gemist?

Horloge123 is ook nog beschikbaar

2 likes

Welkom01

1 like

Die is vanaf nu bezet. Ik zeg niet waarom.

1 like

Ik verkoop alle emailadressen en wachtwoorden maandelijks aan een verzamelaar.
Misschien is dat niet niet handig? :crazy_face:

29 likes

Gaat @Jur zich nu ook bezig houden met grijze praktijken. :joy: :crazy_face:

1 like

Hoi met je moeder.

Ik heb een nieuw nummer.

Kun je even een paar bitcoins naar me overmaken?

Alvast bedankt :smiling_face_with_three_hearts:

:joy:

3 likes

Leg uit

LastPass.com is een dienst (en er zijn ook anderen die hetzelfde doen) waarbij je een kluis aanmaakt. In de kluis zitten al je wachtwoorden. Middels een app of een plug-in in je browser kun je op die manier voor elke login een niet te onthouden volledig willekeurig wachtwoord aanmaken. Dat is veel veiliger dan overal hetzelfde wachtwoord gebruiken, of ā€œslimmeā€ combinaties gebruiken (naam van je kat plus de datum of zo).

Na het aanmaken kun je met die app makkelijk inloggen en die ook op je mobiel installeren. Zulke wachtwoorden verkleinen de kans om gehackt te worden aanzienlijk (password van 40 random karakters) en mocht een site je gegevens lekken, dan is alleen dat random password gelekt en kunnen ze nergens anders bij.

Dit is een melding van Apple (iOS). Het geeft aan dat het wachtwoord wat jij gebruikt, dat je dat ook voor andere sites gebruikt (in combinatie met je email adres). Het gaat niet over een datalek van HF.

Dus gewoon je wachtwoord voor HF (en alle andere sites waarbij je de combinatie gebruikt (email en wachtwoord) veranderen.

1 like

Gedaan idd!

1 like

Verkoop je dat dan voor een list price?

1 like

omdat je het zo vriendelijk vraagt :joy:

lastpass is hierboven al aardig uitgelegd.

Mocht je een Iphone hebben, dan kun je bij Instellingen/ wachtwoorden mooi zien hoe je het doet qua wachtwoorden. Daar staat ook het nodige ana beveiligingsadvies, bij welke sites je maar beter je wachtwoord kunt veranderen. SJVL heeft vermoedelijk een wachtwoord gebruikt voor HF die elders ook is gebruikt. Daardoor signaleert Apple dat je een wachtwoord gebruikt die voorkomt op een lijst met gehackte wachtwoorden. Met een app als Lastpass ligt de lat een stuk lager om overal unieke wachtwoorden te gebruiken. Ik heb nu nog maar een paar wachtwoorden die ik uitsluitend zelf onthoudt. Ik heb alleen wachtwoorden van de bank en van Apple niet in de Lastpass app. (Lastpass is niet gratis, dus hoop ik dat hun verdienmodel zo goed in elkaar zit). Het is mooi als wachtwoorden heel ingewikkeld zijn, maar volgens mij kun je beter 80 verschillende eenvoudige wachtwoorden hebben dan dat je overal het zelfde ingewikkelde wachtwoord gebruikt.

1 like

Not me, @KLaros

1 like

Je hebt helemaal gelijk, ik was in de veronderstellen dat jij het topic gestart was, excuus voor deze insinuaties :relieved:

2 likes

Ik neem het je niet kwalijkšŸ˜‚

1 like

Ik probeer adresgegevens te koppelen aan leden door spullen in het blauwe gedeelte te verkopen.
Helaas zit ik sinds kort aan een limiet van 26 horloges :thinking:

1 like

Ik kan je wel helpen om daar een directe API call van te maken naar hun CRM systemen?