Dat is duidelijk dan. En ik maar onder de indruk zijn dat ik een originele dial hadđ˘
Lees bovenstaande, zou kunnen. Ziet er wel netjes uit.
Ik ga de mijne compleet vernaggelen . Ik wil er een bark van maken.
Sorry @mafkees. Er zijn twee aftermarket banden en drie smooth bezels onderweg, samen met wat kraspennen.
Beoogde resultaat:
Als het mis gaat schuif ik de hele meuk de prullenbak in. Als het lukt zie je een leuk knutseltopic
Damnn baby, dat zijn nog eens projecten!
Hoop voor je dat 't lukt!
In Eindhoven zijn ze bijna allemaal Vietnamees
Ben benieuwd. Ook op je Instagram krijg ik geen goede indruk van die âuit het lood cyclopsâ. Ik ga maar gewoon wat lijm uv lijm halen bij de gamma en ik zie wel. Mocht het niet lukken kan er altijd nog een nieuw glas in.
Zolang Triade in Almere nog in de running is (tot einde jaar) regelen die dat loepje voor een paar tientjes.
Twee jaar geleden op mijn SARB033 laten zetten en tot volle tevredenheid.
Hahaha, succes man. Ik ben benieuwd! Ga je dan wel eerst de kast laten opmaken, of pas als je project is gelukt?
Eerst die bark finish goed krijgen.
Als dat lukt gaat Jasper van Movements even die ontzettende jezuschristus-wat-ging-ik-hard-op-mijn-bakkes-na-drank-kras weg polijsten en doet er dan een service bij.
Ja, makes sense natuurlijk. Bestaan er geen AM bark banden, om je al dat geknutsel te besparen?
Zeker wel. En ook eentje van onderweg om even te kijken.
Maar je mist het puntâŚhet gaat juist om het geknutsel.
Tandartsen gebruiken geen UV, dat is gewoon blauw licht dus geen idee of het zou werken op dergelijke bonding. Verder zijn die bondings niet gemaakt voor glas en saffier, dus kans bestaat dat het niet goed verkleeft. Translucentie zou ook een probleem kunnen zijn, ze zijn dikwijls wat ingekleurd om het tandkleur na te bootsen.
Ik zou een tandarts niet laten prutsen aan mijn horloge alleszins. Schoenmaker blijf bij je leest zeggen ze dan he
Ik zou gewoon een nieuw glaasje bestellen met loupe op en laten plaatsen. Moet te vinden zijn toch?
Joh, die Chinezen verkopen uv-lampjes speciaal voor dit soort uv-gevoelige lijmsoorten. Dat zijn kleine zaklampen en kosten misschien minder als de lijm die je gekocht hebt.
Nou daar moet in de spaarrekening voor open trekken hoor
Chinezen zijn top voor sommige dingen.
Alleen jammer dat ze straks misschien verantwoordelijk zijn voor allerlei âfrankenwatchesâ met âaftermarkedâ onderdelen.
Goedemiddag , of even opsturen naar TimepartsâŚ.
Beste @Alex093,
Je glaasje vervangen is een leuk DIY jobje. De Super seville is verrassend makkelijk te demonteren. Met een kastopener wip je bezel en glas zo los. Daarna is het een kwestie van je bezel rond het glas te krijgen. Van zodra dit goed zit, kan je het geheel terug op de kast plaatsen, je cyclops goed zetten ( ik had hiervoor de kroon en stem terug geplaatst om deze als richting te gebruiken voor het uitlijnen ) en de boel terug goed vast zetten.
De hele klus, inclusief demontage en assemblage van de kast en het binnenwerk, heeft me 30 min tijd gekost. Maar het resultaat was geweldig.
Een kleine impressie:
De glaasjes van Cousins die Han reeds linkte, werken perfect. Voor 7euro per glaasje het proberen zeker waard.