De beste dressy diver?!

Die ziet er beetje sip uit. Kent waarschijnlijk de vreugde van zo’n lekker dunne dresswatch niet.

1 like

De Omega was een cadeautje van z’n overleden moeder. Sabi?

2 likes

Iedereen mag het. Etiquette is geen wet. Het zijn richtlijnen zodat iedereen weet wat zo’n beetje de bedoeling is en niemand zich ongemakkelijk hoeft te voelen omdat ze een verkeerde inschatting hebben gemaakt. Een soort vroeg pestprotocol zeg maar. :stuck_out_tongue_winking_eye: De meneer op de foto weet dit als geen ander natuurlijk en heeft er dan ook geen moeite mee hier vanaf te wijken wanneer hij daar een reden voor heeft.

Wat betreft de dressy diver; het gedeelte dress (watch) is etiquette. het etiquette benoemen om het vervolgens te ontkrachten (diver) is tegenstrijdig en daardoor zinloos. Als je een diver bij je pak wilt dragen, draag dan gewoon een diver, in welke vorm dan ook. Doe dan gewoon je ding en negeer de etiquette, zoals de kleinzoon hierboven.

2 likes

Tja, bij een rokkostuum zou je helemaal geen horloge moeten dragen. In de maatschappij is dit achterhaald, net zoals witte en blauwe boorden (sommige multinationals daargelaten).
Ik kom van alles tegen (zonder waarde oordeel) van adel & oud geld, intellectuele met academische functies, slimme ondernemers in de ICT, artsen. De enige waarbij ik de etiketten zie zijn de uniformdragers in functie (mlitair e.d.) en in de la van mijn bureau.

Verder is het een excuus voor horlogeforisti om een dresswatch te kopen naast al het andere spul en die uitgave te verantwoorden richting je wederhelft :wink:

3 likes

One to rule them all:

IMG_3896

3 likes

Ik ben het niet helemaal met je oneens. Etiquette is zeker onderhevig aan het tijdsbeeld. Maar…

Helemaal waar, ik zie het eigenlijk ook nooit iemand doen. De prins van de foto draagt alleen een Jaquet of morning coat. Dit was vroeger kledij voor overdag en daar droeg je dan weer wel je (zak-)horloge bij. Was toen ongeveer wat een gewoon pak nu is.

Wat de dress watch betreft: persoonlijk vind ik tool watches etc. leuk, maar dressers mooier en interessanter. Dan schaar ik horloges met allerlei complicaties in een klassieke kastvorm voor het gemak even onder dress watches aangezien ze daar uit voort komen.

Overigens zul je etiquette (etiketten vind je in de supermarkt) best veel opmerken als je er op gaat letten. Tip voor de mensen die het een interessant onderwerp vinden:

2 likes

Maar dan zonder van die armbandjes :upside_down_face:

5 likes

Voor mij de ultieme dressy :diving_mask:

9 likes

Slechts 12mm plat en in monochrome kleur uitgevoerd zodat je geen ( lelijke ? ) contrasterende zwarte bezel hebt , en mooi organisch om de pols gevormd, De IWC Porsche Design Ocean 2000 in titanium. Dressier wordt het niet, en waterdichter ook niet met 2000 mtr :slightly_smiling_face:

5 likes

2 likes

Het design is niks voor mij, maar de tot 2000 meter is wel heel gaaf hoor

1 like

Ik weet niet of hij is is genoemd, maar deze word vaak overgeslagen. Geheel onterecht vind ik! In zijn prijsklasse een van de mooiste duikers en een classy uitstraling!

9 likes

Wat dacht je van Blancpain, zo mooi. Fifty Phatoms

Zo mooi.

1 like

Omega Aqua Terra zou ik zeggen. Waterdicht genoeg en toch chique.

7 likes

Dressy is geen enkele duiker imo. Deze heeft wel een dressy maat (36mm), heerlijk!!

1 like

3 likes