De beste maand voor de beste deal

Veel bedrijven kennen acties tegen het einde van het jaar, de automotive staat hierom bekend, om de aantallen van de importeur nog te halen wordt er einde jaar vaak “gestunt” met (inruil) prijzen.

Wat zijn de ervaringen mbt de aanschaf van een horloge bij een AD in welke maand heb je kans de beste deal te maken?

Is dat ook het einde van het jaar, of doe je er verstandiger aan je horloge juist in het begin van het nieuwe jaar aan te schaffen of juist halverwege het jaar.

Hebben we hier ervaringen mee? ik ben erg benieuwd naar uw persoonlijke ervaringen.

1 like

Ik denk dat je bij het kopen van een nieuwe auto nooit echt voordeel hebt, en dat ze om de targets te halen het marketing budget opschroeven. Als je meer terugkrijgt voor je oude auto, gaat er vaak minder van de aanschafprijs af.
Op het gebied van horloges was black friday interessant, al heb ik dit jaar weinig goede deals gezien. Verder heb je in het midden van de winter en zomer sales waar best wat bij kan zitten. Voor de meeste korting werkt een verbouwing van de juwelier vaak het beste of een bod met korting op een horloge wat al lang op chrono24 staat.

1 like

De beste deals zijn meestal de modellen die nog op voorraad zijn als de nieuwe modellen binnenkomen. Zoals Grand Seiko’s met het oude logo. (50% korting een paar maanden geleden, dacht ik?)

2 likes

Ligt er mss ook wel aan wat voor horloges. Maar ik had ergens gelezen dat het juist in de trage maand januari gunstiger is om een horloge te kopen dan december. Dat verkopers dan het meest geneigd zijn om wat extra korting te geven.

1 like

Ik heb zelf het gevoel dat de beste deals te krijgen zijn na de dure maanden. Dus jan en september vooral…

1 like

Invicta’s zijn toch altijd in de aanbieding?

:smirk:

2 likes