Mijn man geeft niks om horloges, maar draagt die van mij dan wel de hele tijd!
De huidige collectie van mijn echtgenote.
Iemand verkocht mij een paar jaar geleden een prachtige Junghans. En dat merk is nu populair bij ons thuis
Dame meldt zich. Ik heb veel meer horloges dan de gemiddelde man. Sowieso is in mijn omgeving bij de heren de trend geen horloge of sporthorloge/smartwatch. Veelal Garmin of fitbit.
wat draagt hij zoal?
Vertel een Jenneke, wat heb je zoal? (Of laat ze zien, nog beter. Ik ben gek op foto’s.)
Fijn om te horen, ik ben blij dat ‘ie bij jou zo goed terecht gekomen is, Richard.
Hebben jullie partners (uhm, enkelvoud) ook een wensenlijstje?
Mijn vrouw heeft onlangs - dat is twee weken geleden - haar Chopard Happy Sport aangeschaft. Ze zei dat ze nu wunschlos glücklich is. Het duurt dus nog zeker een maand voordat ze met de volgende “grail” aan komt zetten.
Mijn vrouw droeg altijd een plakmerk en ikzelf overigens ook, voordat mijn zoon mij introduceerde in de horloge hobby. Dus voor mijn vrouw een Tag Heuer Aquaracer gekocht. Draagt ze altijd, staat haar goed en ze is er erg blij mee. Probeer haar nu te enthousiasmeren voor een Staudt, maar ze houdt de boot af
Gruen, Gruen en nog eens Gruen. ![]()
Een selectie van de heren
En een deel van de dames
En dan nog wat dierbare krijgertjes, bijvangst, mijn Mexx tienerhorloge en daily Garmin.
Die Breitling vind ik zo gruwelijk mooi! Goede keuze.
Dit heeft in een paar maanden tijd d’r Apple Watch verdreven. De Swatch heeft ze zelf uitgezocht en draagt ze het meest. De Braun draagt ze om de week wel een keer.
Op de Shortlist staat een Hamilton Ventura 32mm
Eerst een keer passen
![]()
Het blijft een prachtige collectie die je hebt opgebouwd ![]()
![]()
Mevr. Gup is ook flink aangestoken door het horlogevirus, ze waardeert zelfs vintage horloges en heeft enkele horloges in damesmodel waarvan ik het herenmodel draag.
Eén dwarsdoorsnede van (een deel van) haar bescheiden collectie:
De Longines horloges worden bewaard in een toepasselijke Longines box:
En de nieuwste toevoeging:
Op het wensenlijstje staat nog een Rolex OP lady… liefst een vintage exemplaar, je moet blijven dromen ![]()
Een alles behalve
collectie. Gaaf!
Tja Arjen, hier iets vergelijkbaars. Mijn vrouw vindt mijn Guilloche Chrono fantastisch maar heeft zelf maar weinig interesse in de aanschaf van een staudt uit de damescollectie.
Zo nu en dan krijgt ze iets van mij, dit is het laatste wat ze heeft gekregen en is er erg blij mee. Verder draagt ze zo nu en dan goud(kleurig) vintage spul waar ik nu geen foto van heb.
Is dat niet die stiekeme Rolex Prince voor de Amerikaanse markt?

Niks stiekems aan. ![]()
Dit is de Gruen Techni-Quadron uit ca 1928 voor dokters en techneuten. Er was in die periode een samenwerking met Alpina dus je ziet ze ook met Alpina Gruen op de wijzerplaat. Die waren bedoeld voor de Europese markt. In mijn zilveren kast staat Alpina Gruen. Rolex heeft idd in dezelfde periode de Rolex Prince uitgebracht.
Zowel de Rolex, Gruen en Alpina Gruen bevat het Aegler 877ss uurwerk.
Gruen en Rolex waren in die tijd grootafnemers bij Aegler.
Overigens heeft mijn wijzerplaat een Gruen patent.