🔒 De mooiste dresswatch; eerste ronde gesloten. Zie deel 2

Hahaha ja dat zat ik me ook net te bedenken!

1 like

Goed gemotiveerde keuzes !!
maar de Saxonia Thin is juist vanwege het ontbreken van een secondenwijzer de enige die voldoet aan de originele bedoeling van een Dress watch. En eens dat het leuker zou zijn om alleen eigen horloges te tonen anders wordt het meer een mooi plaatjes overzicht :smiley:

Nog een mooie, en vergeten… , H. Moser en met een klassieke kastvorm, voor het mooie plaatje en de WoW van het uurwerk, maar helaas niet van mij ;

En hier een van de, na de Calatrava, meest klassieke en oudste iconen onder de dressers, en van mij geweest, de rood gouden Jubilee uit 1993 met werkelijk sublieme verhoudingen en onder de 10 mm. Dus het mag ook best een maatje meer zijn als hij maar onder het manchet verdwijnt, zodat de gastheer/vrouw niet het idee krijgt dat je steeds naar de tijd kijkt alsof je snel weg wilt. Want Dat is nu net waar het om gaat !

3 likes

Dank jullie wel voor al jullie prachtige inzendingen!

Ondanks dat ik nog een aantal huizen mis, zoals Laurent Ferrier! @Bwatched hebben we genoeg keuze.

Helaas zijn het er meer dan 20 dus ik zal een subjectieve keuze moeten maken.
Ik zal hiervoor een nieuw topic aanmaken!

tot later!

2 likes

Heeft echt niets met een dresser te maken naar mijn mening. Sommige Rolex Cellini’s zeker wel. Al is Rolex nog zo mooi en goed: echte dressers maken ze op dit moment niet.

Misschien wat laat maar ik vind dit mijn mooiste dresswatch.

8 likes

Leuk broertje / zusje / non-binair van de mijne :slightly_smiling_face:
Waarschijnlijk wat dunner ook, mijn automaat is nogal dik in verhouding tot de 34mm diameter.

1 like

Leuke battle, zo komt de echte dresser weer eens in het zonnetje te staan…

1 like

Ik vind het een leuk topic. Ik heb zeer mooie dressers voorbij zien komen. En het bevestigd weer dat heel veel mensen moeite met lezen hebben :slight_smile:

Erg leuk, dit topic. :rofl: Lekker subjectief, van mij mag het.

Ik heb hier veel mooie horloges voorbij zien komen maar weinig horloges die ik als ‘dressers’ beschouw.

Een dresser hoort vooral niet te groot te zijn, geen ‘stoer’ bandje te hebben en in het algemeen understated te zijn. Vind ik dan :slightly_smiling_face:

3 likes

No shit. Maar een groot deel van de horloges in de draad evenmin :stuck_out_tongue:

2 likes

Mooi toch, hoe subjectief alles is met die domme horloges.

2 likes

Excuses, het puntje “edelmetaal” even gemist.

Ergens overheen lezen is een snel gemaakt foutje…

Oef!
We hebben een winnaar!

1 like

Ja klopt! Ik zat inderdaad ook na te denken over LF of Dufour maar ik heb uiteindelijk gefocust op horloges die ik zelf (in handen) heb gehad.

Naar zeker goede kandidaten!

1 like

Dat sporthorloge met grote gelumede wijzers?

2 likes

Die vind ik zo gaaf :ok_hand:t2:

2 likes

:+1:, welk model is dit?

De master ultra thin lijn. Inmiddels zijn het uurwerk en uiterlijk iets geupdate.