Ik wilde eigenlijk mijn Seiko’s, Bulova en Seamaster laten zien, maar andere waren mij voor. Dus dan de Boctok Amphibian maar.
Ook niet verkeerd en volledig ondergewaardeerd. Hopelijk blijft dat zo, dan kan ik voor relatief weinig geld, mooie klokjes kopen…
Stalen kasten, geschroefde bodem en kroon, 200m waterwerend en als een tank geconstrueerd.
Hier een paar…
Een andere tank, Poljot euh ja weer een Rus sorry. 300 Meter waterdicht. Stalen kast, geschroefde bodem en kroon, 41mm,Sapphire glas. Eenmaal om de pols voelt deze erg lekker degelijk maar niet te zwaar aan en veeeeel mooier dan op een foto.
Ennn je ziet hem erg weinig, heeft iemand op het forum er ook een?.. Dus ook exclusief…
Aangezien alle mooie nu wel zijn genoemd zal ik mijn top zoveel niet noemen. Wat ik wel nog even wilde laten zien is deze: ‘Eterna Kontiki diver’
Ik vond het wel een grappig ontwerp. Alléén als het horloge half uit de kast is gehaald kan de lunette/duiksersring worden ingesteld. Als het horloge daarna weer teruggezet wordt in de kast klopt de duikersring dus altijd, weer is wat anders dan een naar één kant draaibare lunette
tja dat is een kwestie van smaak he, ik heb de oranje versie op vakantie ook gezien en vastgehad/gepast maar ik vind persoonlijk de zwarte versie met stalen band in het echt veel mooier, de oranje vind ik een beetje kermis gehalte hebben. maar zoals ik al zij dat is geheel persoonlijk
Dank voor jouw reactie. Waar jij op doelt is een Seiko 6309-7049. Ik heb 'm nu aan zo’n nieuw model 22 mm Seiko recht-toe-recht-aan rubber (niet bijster mooi). Dit is wel een leuke Seiko-duiker. Toen ik deze binnen kreeg heb ik dit ‘oudje’ meteen helemaal (behalve de ‘lume’) laten opknappen door een Seiko dealer, loopt nu als een zonnetje. Gek genoeg draag ik deze klok maar weinig omdat ik sommige anderen modellen uit mijn collectie mooier vind. Ik moet nog steeds wennen aan die ‘UFO’ of ook wel ‘kussen’-vorm van die kast.
Er is nu een Seiko Atlas naar me onderweg.
Dit is trouwens ook een kloeke ‘below-the-line’ duiker die ik heb. Ik heb de lichtgroene wijzers en uurmarkeringen laten re-lumen in wit door Angelo the Relumer. Hij is net zo groot en heeft ongeveer dezelfde looks als een Seiko Tuna. Echt een joekel maar zeer comfortable.
Tja, wat is duur. Ten tijde van de aanschaf (2e hands) vond ik het qua prijs nogal wat en dan ook nog eens het onderhoud dat ik erin heb gestopt … Ik overweeg 'm te verkopen maar twijfel nog vanwege zijn ‘evergreen’-status.