De nieuwe 2024 Marinemaster 1965 “Modern re-intepretation” is uitgelekt!
Listprijs wordt €3400, geldt ook voor de gelimiteerde editie met witte wijzerplaat.
Ik ben al sinds jaar en dag een Seiko fanboy maar de hoeveelheid SE’s, LE’s en reissues begint mij persoonlijk een beetje te duizelen. Ontopic: mooi model Jammer van het Prospex logo op de wijzerplaat - vind het moeilijk wennen aan dat logo op een horloge van ~3,5K€.
Mooi horloge maar ben nu even de draad kwijt. Dacht dat Seiko zo maximaal 1000-1500 euro was en dat het daarboven allemaal Grand Seiko was. Maar er zijn dus ook “ordinaire” Seiko’s voor 3400 euro?
Nb ordinair staat tussen haakjes, vind het de beste prijs / kwaliteit horloges die er zijn. Heb zelf een SKX009 en draag die meer dan al m’n Omega’s bij elkaar.
Te duur, en die hoge prijzen gaan ook ten koste van de beleving van de modellen onder 1k. Het leuke van een Seiko was toch ook beetje hetzelfde als boodschappen doen bij de Lidl: het duurste wat er te kiezen valt, is alsnog betaalbaar.
De modellen hierboven moeten concurreren met een Black Bay of een Pelagos 39, wens ze veel succes.
Seiko heeft toch al jaren duikers van 2k plus, limiteds van 2-3 keer dat bedrag? Het lijkt juist slim, op deze wijze maken ze een stap tussen de <2000 range en Grand Seiko.
Ik denk dat juist door een duurdere range de goedkopere modellen aantrekkelijker of leuker instappen kunnen worden. Kijk maar naar wat Rolex met de stalen Submariner doet
Geef Tudor een béétje meer vertrouwen, die maken toch ook prachtig spul?