De nieuwe 'Moon Watch'

En als je er naar vraagt wordt er zelfs een echtheidscertificaat voor je uit een laatje gehaald :grinning:.

2 likes

The Moon is a Harsh Mistress, om Robert Heinlein te parafraseren. Dus boeit het horloge wat ze gaan kiezen me totaal niet, maar ben ik eerder benieuwd naar biospheres, zuurstof, bevoorrading, trainingsmethoden om spierverslapping te voorkomen en de methode van transport heen en terug.

Wat voor horloge ikzelf verder ook draag, ik acht het niet waarschijnlijk dat ik op de maan terecht kom.

Wel zou ik aannemen dat iets wat ā€œUnterdruckssicherā€ is een vereiste is. :slight_smile:

1 like

Ik heb weleens gehoord dat er meteorieten inslaan op de maan waarbij stukken maan wegschieten en daarna op aarde komenā€¦ maar ja, hoe weet je nou of het een ā€˜gewoneā€™ meteoriet is of eentje afkomstig van een maaninslag?

1 like

Gezien de bizarre prijzen voor Snoopy liefhebbers blijkbaar niet :wink:

2 likes

De vraag impliceerde idd dat al die dingen volstrekt oninteressant zijn, o waitā€¦ :joy:

Exact de vraag/gedachte die ook bij mij opkwam!

Als de Amerikanen landen, hebben ze een ā€œmade in the USAā€ horloge. Dat betekent tegenwoordig volgens de FCC (Die daarop controleert) praktisch alles, elk onderdeel. Dus dat wordt lastig denk ikā€¦ :thinking:

Ik heb soms het idee dat de Chinezen ook wel ver zijn.
https://gearpatrol.com/2019/02/27/fiyta-spacemaster-astronaut-space-watch/

3 likes

Ik hoop dat Bezos of Musk lekker eigenwijs doen en iets geheel nieuws mee laten nemen.

precies, het wordt tijd voor een chinees.

Dan kom je dus op een ander soortige klasse horloges, de pilots van Sinn bijvoorbeeld, of de Seiko HE-safe bakbeesten (uiteraard ook de Seiko Spacewalk SPS005), of andere diepzee/industriele horloges die voor saturation compressie geschikt zijn.