De Omega Speedmaster 3572.50

De Omega Speedmaster 3572.50

De speedmaster is het horloge wat altijd is blijven hangen sinds ik geïnteresseerd ben geraakt in mechanische horloges. Ik heb nog nooit een speedmaster in bezit gehad, wellicht omdat ik vrees dat dit het eindstation gaat zijn aangezien ik een one watch only guy ben.

Oké niet helemaal waar, ik heb een Pontiac Sympatico van mijn opa die nooit weg gaat en een Garmin Fenix 7 voor de actievere gelegenheden. Qua “serieuzere” horloges heeft de Rolex GMT Master 2 116710 me nooit veel gedaan en kon gauw gaan en mijn huidige Tudor Pelagos 25600TN is gaaf maar niet heilig.

Er is er maar eentje die in aanmerking zou komen voor mij: De referentie 3572.50 (en de 3592.50) heeft het warme hesalite glas en de sapphire caseback om het schitterende uurwerk te zien.

Het lijkt voor mij het beste van beide werelden te zijn maar is sinds ca 2000 niet meer uitgebracht en krijgt weinig aandacht/liefde op het forum. Waarom staan we niet bij de poorten van Omega te eisen dat ze deze combinatie eens heel gauw weer uit gaan brengen?

Ik ben benieuwd hoeveel van deze uitvoering er hier op het forum rondzwerven…

Niet dat iemand nog niet weet hoe de Speedmaster eruit ziet maar toch twee foto’s voor de sfeer:

14 likes

Mooie uitvoering. Ik heb de ‘gewone’ 3570.50

Als je het graag wil kun je een sapphire caseback bij Omega bestellen voor je 3861 Hesalite Speedy hoor.

3 likes

Maar dan zie je dat plastic dingetje.

2 likes

2 likes

De 3861 heeft geen plastic dingetje (delrin brake) meer zoals de 1861.

2 likes

De 1863 zoals afgebeeld heeft ook geen delrin centrale secondenteller-rem (dat dingetje). Maar die delrin rem in de 1861 is wel beter dan de stalen in de 1863, in de praktijk.

1 like

Hoppa in de winkel snel een plaatje voor je geschoten, beste uit twee werelden uit circa 2000 :sunglasses:

3 likes

Ah ja klopt natuurlijk!

1 like

Heb je nou gewoon de gouden tip?

1 like

Heb meerdere speedy’s maar dit is zeker een absolute topper :sunglasses:

1 like

Mooie foto’s! Ik ben fan :wink:

2 likes