Hoi koekoek en David_Gee, leuk dat je ook mee leest in deze discussie.
In mijn vervolgverhaal heb ik ook subtiel verwezen naar die zoldervonds van Silvester 1987. Het vervelende van de serienummers van o.a. Seiko is dat slechts het jaar van een onbekend decennium wordt vermeld. De verrassing voor Silvester 1987 was ook geweest dat zijn zoldervonds met zekerheid 1 decennium ouder was dan hij ook had ingeschat aan de hand van het vermelde decennium op zijn zoldervondst. Op het genoemde lcd horloge wat ik heb weggegooid en het Aldi of Lidl quartzhorloge heb ik tot 2023 nooit enig ander horloge in bezit gehad. Aangezien ik het in 1976 heb gekregen kan het productiejaar nooit na die datum liggen. Het decennium is dan ook eenduidig 1970 tot 1980. Er wordt vaak een slag geslagen naar het decennium en onderbouwd met bijvoorbeeld de aanvang van productie van bepaalde uurwerken. Ook bijvoorbeeld Caliber Corner geeft specifiek aan bij de 7009 dat deze data slechts afkomstig is van enthousiastelingen (zoals wij dus) en niet door fabrikanten is bevestigd.
Ik ben helaas relatief nieuw op het forum maar in de vintagehoek van het forum moeten toch wel Seiko deskundigen zijn die dit eenvoudig kunnen bevestigen. Ik ga eens op zoek naar een trouwfoto mogelijk is daar een glimp op te vangen van mijn horloge. Ik ben getrouwd in 1978. Toen had ik het horloge al 2 jaar.
1 like
Ik zit er helemaal niet diep in, maar heb data voor 2 eigen oudere Seiko’s zo opgezocht. Maar volgens mij komt @koekoek best dicht in de buurt van
![]()
Voor zover nog niet gedaan, drop 'm eens in het algemene vintage Seiko topic. Wie weet kan iemand er daar iets over roepen?
Waren de Seiko’s 5 uit 1972 niet allemaal “5ACTUS” modellen?
Mooi gedaan.
Zo lijkt het alsof 7s26 wel handleiding en hacking heeft, maar dat heeft ie allebei niet.
leuk hè Marnix die autocorrect.
1 like
Lol ![]()
Handwinding probeerde ik te typen…