Hahahaha
Je bent dan ook een Belg hè 
Dat is de andere tak. Dat zijn kappers.
Dus ook nog eens geen belasting betalen?
The go show, Gobert 
Ik probeer, inderdaad ook na het lezen van die “Mind was just blown” review van W&W, al twee dagen te begrijpen wat hier nu zo fantastisch aan is. De wijzers, die zijn lelijk. Zeker die rare met dat vliegtuig-achtige puntje. Hoe verzinnen ze het?
Dan is de kast 43mm breed, wat volgens mijn huidig inzicht in hoe het heurt minstens 3mm te groot is. Maar wat erger is: hij is 16.4mm, schrijve zestien punt vier millimeter, dik.
Het spijt mij om dit te moeten zeggen, maar ik zou een 104 St Sa, St Sa I of W er niet op inruilen. Die zijn mooier, platter, kleiner en hebben betere wijzers. Ook al zou ik die weer niet inruilen op een 556i, a, m of jubileum.
Niet mijn kop thee dus. Voor dat geld heb ik feitelijk drie Duitse horloges gekocht: Een Nomos Duiker, een Archimede Dresser en een Mühle… eh… ja… nautisch horloge. En dan heb ik geld over. Om m’n SKX terug te scoren van @anon50762135EV. 
Dik, groot, …, allemaal waar.
Toch is 'ie gaaf.
Omdat 'ie EN een echt eigen smoel heeft EN technisch gezien knap / apart is.
Bijna alle ETA 7750 chrono types hebben een standaard indeling met counters op 6,9, 12 uur. En de dag/datum op 3. Dit is echt anders, dus bonuspunten.
Daarnaast is het ontwerp zo duidelijk Sinn, dat we 'm van een afstand kunnen herkennen ook als er geen logo op zit. Dat kun je van de meeste Fliegers / Chronos niet zeggen.
Voor mij is het voornaamste minpunt de niet-ceramische bezel. Maakt zorgeloos dragen wel wat lastiger.
Hahaha, mooi hoe mensen anders kunnen denken! Die wijzer met dat vliegtuig-achtig puntje maakt hem juist oa! 
Het groter maken snap ik zelf ook niet …
Door deze relaunch ben ik wel weer gaan nadenken over Sinn, en met name de EZM 3F. Geen Chrono, maar wat uiterlijk betreft het kleiner broertje van de EZM 1.1. En niet onbelangrijk een stuk meer budget vriendelijk …
Maße und Gewicht
Gehäusedurchmesser: 41 mm
Bandanstoßbreite: 20 mm
Gesamthöhe in Mitte der Uhr: 11,7 mm
Gewicht ohne Band: 81 Gramm
Een verstandige keuze. Ligt ook niet ver van de door mij genoemde 104 St Sa I af qua kastvorm en maten. En de 3F is zelfs nog wat rustiger. Het is wel een EZM, maar een betere (en goedkopere)
The Dude Abides.
Smaken verschillen. En dat mensen dit betalen voor een Sinn: ze betalen het dubbele voor een standaard Rolex.
Sub is 7.850,- list (en grijs minder) dus dat is niet 2x dit bedrag toch
Ik heb pas gisteren begrepen dat de EZM3 in 2 versie bestaat, de gewone (duiker) en de F (Fliegher).
Naast een andere dial en bezel ring, kan de fliegher maar 20 bar tov 50 bar aan.
Spijtig dat geen van beide in getegiment versie beschikaar is. Dat zou een goede zoethouder zijn voor de nu onbereikbare EZM1. Dezelfde looks en ook redelijk krasvrij, voor minder geld.
Dat is eigenlijk een grote reden geweest waarom ik nog niet er één genomen heb … en veel geloerd heb naar de 856.
Yup same here. Ik kijk al een tijdje naar zowel de EZM3 als de EZM3F. Maar beadblasted is in mijn ervaring te krasgevoelig en dus zeer jammer dat deze modellen niet tegimented zijn 
Mooi hoor!
“en veel geloerd heb naar de 856”.
Ik heb de 856 UTC en ben overtuigd , ik wil eigenlijk geen tool horloge meer zonder zo een Tegiment behandeling (of gelijkaardig of superieur).
Enkel voor G-shock wil ik nog een uitzondering maken.
Hoe toevallig dat Damasko nu ook komt met hun eigen “Zentrumstoppminutenzeigeruhr” (3x woordwaarde…) - de DC80 (für satte €2780).
Ook met omgebouwde Valjoux 7750 ipv Lemania 5100… en met Damest coating geharde kast. Ook 43mm, trouwens.
Meer info op http://forums.watchuseek.com/f8/damasko-news-new-dc-80-new-chrono-movement-c51-1-launched-today-4523605.html
Dat is het toch nog niet (qua uiterlijk).