De terugkeer van King Seiko

Nee, dat is een heel ander uurwerk. Je moet écht al de cijfers en letters lezen, in de juiste samenhang :wink:. De 6L35 zit ook ook ander typenummer in Credors.

2 likes

@anon6060116EV, bedankt voor het relativeren in dit topic. Ik sta er helemaal achter.

Zullen we ons tot de release verlekkeren op het lapideren van de Poolse knutselaar?

14 likes

Mooi werk wat hij laat zien! Echt respect voor iedereen die dit zo gaaf kan.

2 likes

Wow, zijn dit voor en na foto’s? Of is dit fotoshop? Als dit echt is ziet het er ongelofelijk goed uit!

1 like

Het is een 18mm Hirsch.
Welk type weet ik niet meer.

Klopt idd, je hebt helemaal gelijk. Die nummers ook allemaal 6R35 is een 6R15 met een andere veer.

Yes.

https://instagram.com/lapinist_watchrestoration?igshid=1ij29xasg3ejk

Hij zit volgens eigen zeggen vol tot september 2021, dus zijn ondernemerschap is van het niveau likmevestje c.q. drie keer ruk. Zijn polijstskills niet gelukkig.

3 likes

Nee hoor… die zijn top! Als je ook voor je rollie op de wachtlijst jaren wil wachten, kan een top-polijstwerkje ook wel :rofl:

Zijn tijd en werk is geld waard, dus als veblen-goed alleen maar top:

2 likes

Of beter… Polish polish voor mijn Grand Seiko, komt vandeweek terug

19 likes

Zou die ook een kast van een oud 5je doen? En wat betaal je eigenlijk bij deze beste man? Heb je daar een idee van?

1 like

Als je maar betaald doet hij alles. Ik dacht dat het een plus minus 300 euro kost.

1 like

Wel geinig om deze afwerking op een 5je te hebben, maar niet voor €300 :sweat_smile:

1 like

Als je zoveel werk hebt liggen dat je 10 maanden (na aftrek paar weken vakantie is dat dus ongeveer 1600 uur werk) in je eentje vooruit kan is het tijd om uit te breiden en een echt bedrijf te bouwen. :ok_hand:

Als dat lekker gaat kan hij over drie jaar zelf in zijn bed blijven liggen terwijl het geld binnenstroomt. :smirk:

1 like

Ze kunnen wel goed polijsten die Polen :slightly_smiling_face:

3 likes

Muurtjes stucen is nog een kernkwaliteit uit Polen. Die krijgen als kind een Fisher-Price plamuurmes.

6 likes

Die polijstkoning uit Polen… Ik ben zwaar onder de indruk!!

OT: die King Seiko is supergaaf, ik vind al die negatieve reacties echt heel bizar op een forum als dit. Deze KS is zo mooi gedetailleerd, zo verfijnd! Echt mooi!
Heerlijk dat er zo wordt terug gegrepen naar het verleden. Ik heb helemaal niets met zgn. vernieuwende merken die hyper plastics combineren met ellipsvormen en transparante digi/analoge wijzerplaten.

8 likes

Niet iedereen wil de rompslomp van het opbouwen van een grotere onderneming erbij hebben he :sweat_smile:

1 like

Je wil ook geen klanten kwijtraken nadat je tegen ze zegt; ‘je mag tien maanden wachten, hier zijn twee middelvingers voor je.’

Er hoeft maar één iemand in Europa bij te komen die 80% van zijn kwaliteit levert binnen twee maanden. Daar gaat je business.

Een handjevol mensen in dienst noem ik nog geen grote(re) onderneming.

1 like

Lekker fuseren met die andere Pool en pats boem ze hebben een goeie business.

1 like

Hij heeft wel de naam, artikels op de grote horloge blogs, goeie IG pagina. Denk niet dat hij zich nog heel veel zorgen hoeft te maken. Mensen wachten ook een jaar op Spencer Klein om hun Seiko te laten servicen.