De zoektocht naar een Nieuw duikhorloge

Nou vertel het maar. Wat is het geworden na het bekende nachtje slapen ?:thinking: :slight_smile:

Ik heb net een Glycine op het verkoopforum gezien… Eerder heb ik een combatsub overwogen, ben uiteindeljk voor de Sinn 104A gegaan, strikt gesproken geen duikershorloge maar wel met cijfers en een wat meer allround uitstraling net als de combatsub. Kortom ik vind de Glycine mooi!
En anders Seiko, koning van de duikhorloges (vind ik tenminste).

Ik heb er een nachtje over geslapen maar het is steeds moeilijker geworden.

Deze staan nog op mijn lijstje:

Glycine
Squale
Steinhart
Mido

Van dat laatste lijstje gaat mijn hart het snelste kloppen van de Squale. Duikers met een eigen smoel, leuk merk, geen net-niet-gevoel en erg strak vormgegeven.
Kwaliteit en afwerking is volgens mij uitstekend maar daar kunnen (voormalig) eigenaars als @anon50762135EV meer over zeggen. Ze zijn er in verschillende uitvoeringen, dus het loont je er even in te verdiepen.

Drie tofste duikers met eigen gezicht tussen de 500 en 1000 piek zijn wat mij betreft: Halios Tropik (en straks zijn opvolger de Seaforth), Squale 1521 en de Seiko Shogun.

De Shogun voldoet niet aan alle eisen (titanium band ipv rubber en geen saffier maar hardlex, saffier is wel een optie), maar deze geweldenaar is absoluut een overweging waard:
Zijn titanium kast is prachtig afgewerkt en superlicht, de lumen zijn fantastisch en het draagcomfort is bijna spreekwoordelijk.

We hebben het dus over:

1 like

De Kogel is door de Kerk het word toch de Glycine
Thx voor jullie hulp, zodra hij er is plaats ik foto’s

Twijfel om ook nog de Scurfa Autom. erbij te kopen kost 450 euro zijn er ervaringen met deze?

De DS Action Diver lijkt me ook een prima alternatief dat aan al je eisen voldoet :+1:.

1 like

Even Googlen, op Engelse fora is er meer over te vinden

Zal ik doe dank je