Deel hier je Macro foto's

Laatst gemaakt.

18 likes

Strak! :star_struck:

Fraai horloge ook…jammer dat ie voor mij te klein is.

1 like

Dankjewel! Zat meer tijd in de nabewerking dan in het fotograferen :sweat_smile:

1 like

Haha dat is maar een idee😁

2 likes

37mm toch dacht ik?

Ja zoiets, maar valt wel ruim door de grote wijzerplaat in combinatie met de smalle (dunne) kast rand/bezel.

1 like

Ja dat scheelt vaak weer idd. Ben wel erg benieuwd iig…

Ik vond/vind hem echt wel goed en gebalanceerd. Maar ja, dat moet je zelf ook zo ervaren.

1 like

8 likes

Ja echt prachtige lijnen.

1 like

Niets mis mee, lijkt me! Iets lichter maken en klaar ben je! :sunglasses:

Hele mooie shots! Deftig merk hoor… :muscle:

11 likes

Ja nu wil ik ook een paarse Cronos. Wacht nog even tot hij in de korting komt.

Ondertussen, bij de familie Knots:

Ik geniet hier op HF erg van alle mooie foto’s. Vooral van de extreme close-ups. Die wil ik van mijn klokjes ook kunnen maken. Dus meteen opzoek naar macro-lenzen om op mijn telefoon, een oude Samsung A70, te zetten. Ik vond een oceaan aan lenzen, van €10 tot €10.000. Op YouTube een filmpje van een aardige mevrouw die de tip gaf: kijk eerst eens naar de instellingen van je standaard telefoon app, misschien is een lens niet direct nodig. Misschien eerst een statief of een lamp. Kijk, daar heb ik wat aan. Meteen aan de slag. Een paar (2) plaatjes geschoten. Et voila:

Kan scherper. Kan contrast rijker. Kan beter in alles. Mooiere horloges zou ook helpen :see_no_evil:

Maar! Dus! En! Wat zal ik doen? Een nieuwe telefoon kopen? Toch een lens? Me bekwamen in post production? Statief en lamp zijn altijd handig. Alle tips zijn welkom. Dank!

2 likes

Nog een beetje aan het experimenteren nu er vandaag toch geen Olympisch schaatsen is. De Marty McFly/Walter White leek mij een mooi onderwerp.

Hij is nog nieuw en woont in een horlogebox. Niks aan de hand zou je denken.

Hmmm. Beter poetsen! En dan al die stofjes?

Het wordt er niet beter op als je steeds dichterbij komt.

Wat is dit? Waar zijn ze bij Casio mee bezig? Ik schrik hier van.

Nou ja, het is misschien net als met insecten en spinnen: je moet het niet te groot maken. Voorlopig gaat deze CA-53W weer in z’n bedje. Brrrr.

1 like

Hahaha!! Dat is bij elk merk wel zo. Nu is dit natuurlijk een veel goedkoper horloge dan een Rolex, maar als je die van dezelfde afstand gaat vastleggen, zit hij ook onder het stof. Tuurlijk, die rubberen knopjes ga je nooit de “cleanness” wedstrijd mee winnen. Dat is het materiaal. Alle foto’s die bij extreem inzoomen nagenoeg schoon zijn, zit gewoon veel tijd in als het gaat om vooraf schoonmaken en achteraf photoshoppen.

En vergeet de lichtval (t.o.v. de camera) niet! Dat kan iik dag en nacht verschil maken.

2 likes

@Stinky

Deze foto was ook echt niet clean kan ik je vertellen. Zo’n foto ben ik ongeveer 45 minuten aan het bewerken.

5 likes

Wil je ook de niet bewerkte versie laten zien?
Ben erg benieuwd wat je met 45 min bewerken bereikt/haalbaar is!

Als ik die nog heb… ik ga zoeken.

12 likes